آی‌سی‌تی نیوز – شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام‌کرد: میزان کشف و شناسایی مراکز استخراج غیرمجارز رمز ارز تاکنون به چهار هزار و ۵۴۷ مرکز رسیده است. به گزارش شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام‌کرد: ۲۷مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در نهم مردادماه کشف شد و به این […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام‌کرد: میزان کشف و شناسایی مراکز استخراج غیرمجارز رمز ارز تاکنون به چهار هزار و ۵۴۷ مرکز رسیده است.

به گزارش شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام‌کرد: ۲۷مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در نهم مردادماه کشف شد و به این ترتیب تاکنون چهار هزار و ۵۴۷ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز کشف شده است.

برپایه اعلام توانیر، تعداد دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز با کشف ۳۲۲ دستگاه در نهم مردادماه، به ۲۰۷ هزار و ۳۷۰ دستگاه رسید که این دستگاه‌ها در مجموع ۵۹۵ هزار و ۵۴ کیلووات برق مصرف می‌کردند.

ایران بعد از روسیه، آمریکا، چین، قزاقستان، ایسلند و کانادا، هفتمین کشور با بیشترین میزان استخراج رمزارز است.

برای استخراج یک عدد بیت‌کوین به بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز است که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در طول یک شبانه‌روز است.

به گزارش ایرنا، بیست و هشتم تیرماه سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده که برق مصرفی آنها حدود ۶۰۰ مگاوات است.

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: این ۶۰۰ مگاوات نیروگاهی ۸۰۰ مگاواتی نیاز داشت تا برق آنها را تامین کند و برق مصرفی آنها معادل مصرف سه استان کشور بود.

سخنگوی صنعت برق گفت: دستگاه‌های کشف شده از برق یارانه‌دار استفاده می‌کردند که یارانه ای معادل ۲۰ میلیارد تومان به آنها تعلق می‌گرفت.

رجبی‌مشهدی افزود: این یارانه ۲۰ میلیارد تومانی می‌توانست به ساخت نیروگاه و نیز بازسازی شبکه تعلق گیرد.