آی‌سی‌تی نیوز – ششمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیریونساز با حمایت همراه اول برگزار می‌شود. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیر یونساز ۱۳ و ۱۴ مرداد ماه جاری به همت سازمان انرژی اتمی ایران، انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران، […]

آی‌سی‌تی نیوز – ششمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیریونساز با حمایت همراه اول برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیر یونساز ۱۳ و ۱۴ مرداد ماه جاری به همت سازمان انرژی اتمی ایران، انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران، مرکز تحقیقات تابش، دانشگاه شیراز و حمایت همراه اول به عنوان حامیان طلایی برگزار می شود.

محور «پرتوهای یونساز» در این کنفرانس به موارد دزیمتری پرتوهای یونساز، تأثیر پاندمی کرونا بر حفاظت پرتویی، کدهای محاسباتی در فیزیک بهداشت، آموزش های حضوری و مجازی حفاظت در برابر اشعه، حفاظ سازی، رادیوبیولوژی، ارزیابی تطابق دستگاه های پرتوساز ساخت داخل با استانداردها و تصویربرداری غیرپزشکی از انسان، توجیه پذیری و محدودیت ها می پردازد.

دومین محور «پرتوهای غیر یونساز» نیز به مقولات سنجش و ایمنی پرتوهای غیر یونساز، اثرات بیولوژیکی و حفاظ گذاری و تکنولوژی ۵G، چالش ها و حفاظت ورود می کند.

همچنین در جریان برگزاری این رویداد مجازی، کارگاه های آموزشی با هدف ارتقاء سطح علمی و دانش تخصصی کارشناسان، دانشجویان، دانش پژوهان و معرفی آخرین دستاورد‌های علمی و فناورانه برگزار می شود.

در این کارگاه ها اساتید، کارشناسان و پیشگامان حوزه سنجش و ایمنی پرتوها، اصول علمی و فنی جدید را در قالب موارد عملی و کاربردی برای علاقه مندان تشریح می کنند.

با توجه به استفاده روزافزون پرتوها در بهره وری و پیشرفت پزشکی، تحقیقات و صنایع کشور، دانش و فناوری های پیشرفته موجود در تجهیزات و همچنین ارتباط مستقیم با زندگی روزمره مردم، نیاز مبرمی به برگزاری چنین گردهمایی های علمی و تخصصی بین مجامع دانشگاهی، تحقیقاتی و صنایع کشور با حضور متخصصان داخلی برای تبادل نظر در زمینه آخرین دستاوردها و تجارب بین المللی احساس می شود.

در این راستا، سیدحسن سیدموسوی مشاور مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه کشور به عنوان نماینده همراه اول در نشست تخصصی با موضوعِ “نسل جدید تلفن های همراه ۵G کاربردها و چالش های ایمنی تابش”، حضور خواهد داشت.