بخشی از کدهای توییتر لو رفته است
بخشی از کدهای توییتر لو رفته است
آی سی تی نیوز - پرونده ای حقوقی نشان می دهد که بخش هایی از کد منبع توییتر به صورت آنلاین لو رفته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پرونده ای حقوقی نشان داد که برخی از بخش‌های کد منبع توییتر فاش شده است و پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک به دنبال اطلاعاتی در مورد شخص مسئول این اتفاق است.

بر اساس این پرونده، گزیده‌های مختلفی از کد منبع توییتر، که برای اجرای آنلاین این شرکت استفاده می‌شود، توسط کاربری به نام «FreeSpeechEnthusiast» در Github(پلتفرم متعلق به مایکروسافت برای اشتراک‌گذاری کد جهت توسعه نرم‌افزار) پست شده است. Github اعلام کرده که این کدها را روز جمعه به درخواست توییتر حذف کرده است.

بایگانی ۲۴ مارس(۴فروردین) نشان داد که توییتر از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا خواسته است تا به Github دستور دهد تا همه اطلاعات شناسایی مرتبط با نام کاربری FreeSpeechEnthusiast را ارائه کند.

Github بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد اینکه آیا چنین اطلاعاتی را ارائه کرده یا خیر، پاسخ نداد. همچنین درباره مدت زمانی که کد منبع توییتر در دسترس عموم بوده است، اظهار نظری نکرده است.

فاش شدن کد جدیدترین مشکل این غول رسانه اجتماعی از زمان خرید آن توسط ایلان ماسک است که دوره تصدی او با اخراج های گسترده، قطع کارها، تغییرات گسترده در تعدیل محتوا و بحث های داغ در مورد عدم تعادل مناسب بین آزادی بیان و امنیت آنلاین گذشته است.

ماسک که اکتبر گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، اخیراً گفت که توییتر کد منبع مورد استفاده برای توصیه توییت‌ها را در ۳۱ مارس منبع باز می‌کند. ماسک که تسلا و چندین شرکت دیگر را نیز اداره می‌کند، گفت که الگوریتم این پلتفرم بسیار پیچیده است. مشخص نیست که آیا منبع فاش شده مربوط به کدی است که برای توصیه توییت ها استفاده می شود یا خیر.