پروژه جدید بنیانگذار چت جی پی تی با اما و اگرهای حقوقی روبرو شد
پروژه جدید بنیانگذار چت جی پی تی با اما و اگرهای حقوقی روبرو شد
آی سی تی نیوز - اداره ناظر حریم خصوصی فرانسه با اطلاع از پروژه «ورد کوین» سم آلتمن بنیانگذار چت جی پی تی اعلام کرد قانونی بودن جمع آوری داده های بیومتریک توسط آن پرسش برانگیز است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پروژه ورد کوین که دوشنبه هفته گذشته اجرا شد، از تمام کاربران می خواهد در ازای دریافت یک ID دیجیتال و در برخی کشورها دریافت رمزارز اسکن قرنیه خود را به اشتراک بگذارند. در وب سایت این پروژه اشاره شده ۲.۱ میلیون نفر در آزمایش آن شرکت کرده اند که بیش از ۲ سال طول می کشد.

ورد کوین وب سایت های ثبت نام در نقاط مختلف جهان ارائه کرده و افراد می توانند با کمک یک گوی درخشان صورتشان را اسکن کنند.

رگولاتور داده انگلیس نیز پس از راه اندازی پروژه اعلام کرد درباره آن تحقیقاتی انجام می دهد. در این میان CNIL ناظر فرانسوی داده ها در پاسخی به سوال رویترز درباره ورد کوین گفت: قانونی بودن جمع آوری اطلاعات و همچنین شرایط ذخیره داده های بیومتریک پرسش برانگیز است.

در پاسخ ایمیلی این اداره آمده است که CNIL تحقیقاتی در این باره را آغاز کرده است.

بنیاد وردکوین نیز در ایمیلی در این باره نوشت: ورد کوین برای حفاظت از حریم خصوصی افراد طراحی شده و با یک برنامه حریم خصوصی قدرتمند، به رعایت مقررات ملزم است.

دفتر بنیاد ورد کوین در جزایر کایمن قرار دارد. این پروژه تحت نظارت دفتر حفاظت از داده ایالت باواریا آلمان است. در بیانیه بنیاد آمده است، پروژه مذکور در خصوص اطلاعات مربوط به عملکرد حریم خصوصی و حفاظت از داده با سازمان های ناظر همکاری می کند.