مدیران گوگل، متا، آمازون و اپل به مجلس آمریکا احضار شدند
مدیران گوگل، متا، آمازون و اپل به مجلس آمریکا احضار شدند
آی سی تی نیوز - رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مدیران ارشد آلفابت ، آمازون ، اپل ، متا و مایکروسافت را در خصوص اسناد و ارتباطات مربوط به آزادی بیان احضار کرده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، جیم جوردن و دیگر نمایندگان محافظه کار مجلس آمریکا شرکت های مذکور را به سرکوب اظهار نظر محافظه کاران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ و همچنین تبانی با دولت جوبایدن پس از برد او در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده اند. کاخ سفید و شرکت های فناوری این اتهامات را رد کرده اند.

دفتر جوردن در بیانیه ای اعلام کرد: این احضاریه ها نخستین گام برای پاسخگو کردن شرکت های بزرگ فناوری است.

مایکروسافت و متا اعلام کردند از هم اکنون فرایند ایجاد اسناد لازم را آغاز کرده اند. مایکروسافت اعلام کرد با کمیته همکاری می کند.

اما ۳ شرکت دیگر به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند. احضاریه ها برای ساندار پیچای، اندی جسی، تیم کوک، مارک زاکربرگ و ساتیا نادلا مدیران ارشد اجرایی گوگل، آمازون، اپل، متا و مایکروسافت ارسال و از آنها خواسته شده اسناد و ارتباطات مرتبط با اتهام تبانی بین دولت و شرکت ها برای کاهش آزادی بیان را تهیه کنند.

جوردن مهلت ارائه اسناد مذکور را ۲۳ مارس تعیین کرده است.

جمهوریخواهان پس از برد در انتخابات مجلس آمریکا در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی، کنترل آن را برعهده گرفته اند.

آنها از آن زمان تاکنون روی شرکت های بزرگ فناوری تمرکز کرده اند. جوردن در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی نامه هایی به شرکت های بزرگ فناوری نوشت و درخواست های مشابهی را مطرح کرد. در آن زمان اکثریت مجلس آمریکا در اختیار نمایندگان دموکرات بود. دفتر جوردن اعلام کرد شرکت ها در آن زمان همکاری لازم را انجام ندادند.