<span style='color:#787878;font-size:12px;'>رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد</span><br/>ثبت بیش از ۲۶۰ اختراع در پارک علم و فناوری گیلان
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد</span><br/>ثبت بیش از ۲۶۰ اختراع در پارک علم و فناوری گیلان
آی سی تی نیوز -رئیس پارک علم و فناوری گیلان، با اشاره به تبدیل ایده ها به اختراع در پارک علم و فناوری استان با کمک نخبگان، بیان کرد: بیش از ۲۶۰ اختراع را در پارک استان به ثبت رساندیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، با اشاره به تبدیل ایده ها به اختراع در پارک علم و فناوری استان با کمک نخبگان، بیان کرد: بیش از ۲۶۰ اختراع را در پارک استان به ثبت رساندیم.

دکتر عبدالله حاتم زاده امروز، ۱۱ آبان ماه در نشست استاندار گیلان با نخبگان و روسای دانشگاه ها، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره اهمیت علم و فناوری، اظهار کرد: باید علم را به فناوری و فناوری را به صنعت و صنعت را به توسعه کشور متصل کنیم.

وی با بیان اینکه نقش نخبگان در توسعه استان و کشور تاثیرگذار است، افزود: پارک علم و فناوری استان سعی کرده تسهیلات لازم را برای همه افراد دارای فکر و اندیشه فراهم کند تا زمینه تبدیل ایده به ثروت ایجاد شود. در این راستا از ظرفیت همه اساتید و دانشجویان بهره می بریم و پذیرای همه افراد دارای ایده هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۳۶۵ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک استان، تصریح کرد: از این تعداد، ۸۵ شرکت فناور داریم که نسبت به سایر استان ها چشمگیر است.

حاتم زاده با اشاره به تبدیل ایده ها به اختراع در پارک علم و فناوری استان با کمک نخبگان، بیان کرد: بیش از ۲۶۰ اختراع را در پارک استان به ثبت رساندیم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه اقتصاد دریامحور، خاطرنشان کرد: ایران کشوری با ۱۹۰ کیلومترمربع گستره دریایی است و ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم که ۴۰ درصد مرز ایران را شامل می شود، اما از این ظرفیت استفاده نکرده ایم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان عمده فعالیت کشور در حوزه سواحل را در محدوده های شهری و روستایی و مرتبط با تاسیسات بندری و نظامی دانست که معادل پنج درصد است و اضافه کرد: ایران از نظر اقتصادی حدود یک درصد از دریا و ساحل بهره برده که با احتساب منابع انرژی(نفت و گاز) تا ۲.۵ درصد می رسد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته ۸۰ درصد جمعیت خود را در نوار ساحلی متمرکز کرده اند، گفت: برای اینکه به قطب تجاری تبدیل شویم باید از ظرفیت اقتصاد دریامحور بهره ببریم.