تیک تاک مجبور به افشای داده‌های کاربران خود در آمریکا شد
تیک تاک مجبور به افشای داده‌های کاربران خود در آمریکا شد
آی سی تی نیوز - تیک تاک از راه اندازی خدمات موسوم به TikTok API به عنوان بخشی از "تعهد مستمر خود به شفافیت و پاسخگویی" در آمریکا برای در دسترس قرار دادن داده‌های شخصی کاربران خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، شبکه اجتماعی تیک تاک به افراد بیشتری برای دسترسی به داده‌های خود مجوز داده است. این برنامه میزبانی ویدئوهای کوتاه از سال گذشته با کمک اعضای شورای مشورتی محتوا و ایمنی، خدمات API خود را به صورت بتا ارائه کرده و اکنون در حال گسترش دسترسی به API به محققان وابسته به مؤسسات دانشگاهی غیرانتفاعی در ایالات متحده است.

در این زمینه هر پیشنهادی که توسط دانشگاه‌ها و محققان علاقه‌مند ارائه شود، باید توسط بخش امنیت داده ایالات متحده (USDS)، شرکت تابعه جدید TikTok که برای مطابقت با بررسی‌های امنیت ملی در ایالات متحده تأسیس شده، تأیید شود.

درخواست‌هایی که تأیید می‌شوند به دسترسی کاربر به اطلاعات حساب عمومی و محتوایی که کاربران در تیک تاک پست می‌کنند، مانند جزئیات موجود در نمایه‌های کاربر، نظرات، لایک‌ها و موارد دلخواه منجر خواهد شد. API TikTok به محققان امکان می‌دهد از رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده نسل جوان به عنوان یک منبع جایگزین اطلاعات بهتر استفاده کنند. سایر شبکه‌های اجتماعی نیز APIهای تحقیقاتی را ارائه می‌کنند، اما حداقل در مورد توئیتر، استفاده از آن مستلزم صرف هزینه قابل توجه است.

تیک تاک به شدت در تلاش است ثابت کند تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نیست و لذا به اشخاص ثالث بیشتری امکان داده به داده‌های خصوصی کاربران دسترسی داشته باشند. تیک تاک برای کاهش تنش، سال‌ها با دولت ایالات متحده مذاکره کرده، اما چندین ایالت آمریکا اخیراً نصب این برنامه را بر روی گوشی‌های دولتی ممنوع کرده‌اند و هنوز هم با درخواست‌هایی برای ممنوعیت کامل در ایالات متحده مواجه است.