ایلان ماسک یک آی‌دی محبوب را به‌ زور تصاحب کرد
ایلان ماسک یک آی‌دی محبوب را به‌ زور تصاحب کرد
آی سی تی نیوز - ایلان ماسک بعد از تغییر نام توییتر به ایکس، اکنون به‌ زور دست به تصاحب آی‌دی‌های این شبکه اجتماعی زده است: ابتدا «@X» و اکنون @Music.

به گزارش فارس به نقل از بیزینس‌اینسایدر، جرمی وات که اکانت محبوب ایکس(توییتر سابق)«@Music» را با نزدیک به ۵۰۰هزار دنبال کننده اداره می کرد، فاش کرده که ایلان ماسک به زور کنترل آن را به دست گرفته و از آن برای اهداف تجاری خود استفاده خواهد کرد.

صاحب این حساب کاربری معروف می گوید که این شرکت کنترل آی دی او را به دست گرفته و به او اعلام شده که این حساب اکنون وابسته به شرکت ایکس خواهد بود. وات از این عمل بسیار عصبانی شده است.

وات ایمیلی را از شرکت ایکس به اشتراک گذاشت که می گوید دسترسی او از این آی دی حذف خواهد شد. همچنین نام حساب او به @musicfan تغییر می کند و فالوورها و داده های قبلی او به آن منتقل می شوند.

او می‌گوید که گزینه‌های دیگری برای انتخاب به او داده شده است، از جمله @musicmusic، @music123 و @musiclover.

وات اعلام کرد که او ۱۶ سال پیش، @music را ایجاد و از آن زمان تاکنون آن را مدیریت می کند و افراد زیادی تا کنون قصد داشتند این آی دی را از او بخرند؛ چیزی که ایلان ماسک آن را بدون رضایت صاحبش و مجانی به دست آورده است.

حذف @music یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت بدون اینکه از صاحبش بپرسد، آی دی کاربری @x را از او گرفت.

یکی از جدیدترین اقدامات انجام شده توسط ماسک برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی برای سازندگان محتواست که به تازگی در این پلتفرم کلید خورده اما وی مطابق بقیه خلف وعده های خود اعلام کرده شرکت ایکس نمی‌تواند به‌موقع پرداخت‌های اشتراک درآمد تبلیغاتی را برای مشترکان آبی ارسال کند. وی اوایل این ماه بدون ارائه جزئیات گفت جریان نقدی ایکس به دلیل کاهش تقریبا ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و بار بدهی سنگین، منفی بوده است.