آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان امنیت سایبری شواهدی از پگاسوس در تلفن‌های مردم هند پیدا کردند. به گزارش سایبریان؛ موضوع جاسوس‌افزار پگاسوس (Pegasus) دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. انتظار می‌رود که در جلسه بودجه پارلمان هند احزاب مخالف، دولت نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر این کشور را به دلیل گزارشی در نیویورک تایمز، […]

آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان امنیت سایبری شواهدی از پگاسوس در تلفن‌های مردم هند پیدا کردند.
به گزارش سایبریان؛ موضوع جاسوس‌افزار پگاسوس (Pegasus) دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. انتظار می‌رود که در جلسه بودجه پارلمان هند احزاب مخالف، دولت نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر این کشور را به دلیل گزارشی در نیویورک تایمز، که مدعی بود هند پگاسوس را به عنوان بخشی از یک قرارداد تسلیحاتی ۲ میلیارد دلاری از اسرائیل خریداری کرده، هدف قرار دهند.

ایندیان اکسپرس (Indian Express) گزارش داد که کمیته تخصصی بررسی استفاده از پگاسوس در هند به‌وسیله ۲ محقق امنیت سایبری مطلع شده که آنها شواهدی از وجود این نرم‌افزارهای جاسوسی روی تلفن‌های هندی‌ها یافته‌اند. دادگاه عالی هند در اکتبر سال گذشته هیئتی را برای تحقیق درباره اتهامات استفاده از پگاسوس با هدف جاسوسی از مردم هند تشکیل داد. این کمیته در پاسخ به درخواست‌های افرادی که ادعا می‌کردند از سوی پگاسوس هدف قرار گرفته بودند، تشکیل شد.

به گفته ایندیان اکسپرس، یکی از ۲ محقق آیفون‌های ۷ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که ۲ نفر از آنها آلوده به پگاسوس بودند. محقق ضمن ارائه سوگندنامه‌ای به دیوان عالی کشور اطلاع داد :

«مدخل‌های متعدد به ماه مارس ۲۰۲۱ برمی‌گردد که نشان می‌دهد بدافزار پگاسوس سعی در حذف ورودی‌ها از پایگاه داده‌های جدول پردازش داشته است».

محقق دوم گوشی‌های اندرویدی ۶ متقاضی را تجزیه و تحلیل کرد. این محقق اظهار داشت که نسخه‌های متمایز بدافزار را در ۴ گوشی پیدا کرده، در حالیکه ۲ دستگاه باقی‌مانده انواع نسخه‌های اصلی پگاسوس را در خود داشتند.

این محقق به ایندیان اکسپرس گفت : «ما یک شبیه‌ساز برای اندروید داریم که در آن تأیید کردیم که همه انواع بدافزار را دارد. ما به این نتیجه رسیدیم که این (بدافزار) آنقدر خطرناک است که نمی‌توانست برای اهداف قانونی استفاده شود. پگاسوس نه تنها چت‌های شما را می‌خواند، بلکه می‌تواند ویدیوهای شما را دریافت کند و صدا یا ویدیو را در هر زمانی تغییر دهد.»