رصد مهاجران مجرم با ساعت‌های هوشمند در انگلیس
رصد مهاجران مجرم با ساعت‌های هوشمند در انگلیس
آی سی تی نیوز -دولت انگلیس به زودی از ساعت های هوشمند برای رصد مهاجرانی که به جرائم محکوم شده اند، استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این اقدام احتمالا از پاییز امسال اجرایی خواهد شد.

به نوشته نشریه گاردین افرادی که مجبور به استفاده از چنین ساعت های هوشمندی می شوند، باید طی روز از خود عکس بگیرند و موقعیت شان ساعت به ساعت ردیابی می شود. عکس های ثبت شده با نمونه های فایل های موجود در وزارت کشور انگلیس مقایسه می شود. اگر سیستم های دولتی نتوانند هویت فرد را تایید کنند، باید کنترل عکس به طور دستی انجام شود. در طرح ها وزارت کشور و وزارت دادگستری انگلیس، عکس ها همراه نام مهاجران، ملیت و تاریخ تولد آنها به مدت ۶ سال ذخیره می شود.

این قوانین فقط شامل افرادی با ملیت خارجی می شود که به جرائمی محکوم شده بوده اند. طبق گزارش ها دولت انگلیس بقیه مهاجران مانند پناهجویان را با این شیوه رصد نمی کند.

در ماه می دولت انگلیس قراردادی ۶ میلیون پوندی با یک شرکت به نام «بادی لیمیتد» امضا کرد تا دستگاه های الکترونیکی غیر مجاز را تحت «سرویس ردیابی ماهواره ای وزارت کشور» برای ردیابی گروه های خاص مجهز کند. در متن قرارداد آمده است: یک دستگاه نامناسب روشی متناسب تر برای ردیابی گروه های خاص در بازه های زمانی طولانی است.

دستگاه‌های غیرمجاز، ابزارهایی هستند که از بدن فرد جدا می شوند اما از او می‌خواهند در فواصل زمانی خاصی داده های بیومتریک روزانه را ارسال کند.

وزارت کشور انگلیس به طور واضح اعلام نکرده از ساعت های هوشمند با قابلیت شناسایی چهره برای ردیابی مجرمان مهاجر استفاده می کند. اما یک سخنگو به نشریه گاردین اعلام کرده این وزارتخانه به زودی یک دستگاه قابل حمل بیومتریک ارائه می کند که همراه مچ بندهای پا به کار می رود.