آغاز تولید آیفون ۱۴ در هند
آغاز تولید آیفون ۱۴ در هند
اپل تولید گوشی جدید آیفون ۱۴ در هند را آغاز کرد تا اختلاف تولید با چین که پایگاه اصلی ساخت این محصول است را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، آغاز تولید آیفون ۱۴ در هند، روز دوشنبه کمتر از سه هفته پس از رونمایی این گوشی، اعلام شد. پیش از این بلومبرگ نیوز گزارش کرده بود اپل با تولیدکنندگان قراردادی برای افزایش تولید در هند و کوتاه کردن عقب ماندگی شش تا ۹ ماهه تولید نسبت به چین، در حال همکاری است.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد از تولید آیفون ۱۴ در هند هیجان زده هستیم. این شرکت که مدت‌ها تولید آیفون را در چین متمرکز کرده بود، در پی اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن و قرنطینه‌های کووید در سراسر چین که فعالیت اقتصادی را مختل کرده است، به دنبال پایگاه‌های دیگری برای تولید محصولاتش بوده است.

طبق گزارش بلومبرگ نیوز، فاکسکان که تولیدکننده بزرگ آیفون است، فرآیند انتقال قطعات از چین و مونتاژ آیفون ۱۴ در کارخانه‌اش واقع در حومه شهر چنای را بررسی کرده است که شامل راه‌هایی برای حفظ استانداردهای بالای محرمانگی اپل بوده است.

در همین حال، تحلیلگران بانک جفریز اعلام کردند مصرف کنندگان چینی، گوشی‌های آیفون ۱۴ کمتری در مقایسه با نسل قبلی این گوشی در سال گذشته، خریداری کرده‌اند. فروش آیفون ۱۴ در سه روز نخست عرضه این گوشی، به ۹۸۷ هزار دستگاه رسید که ۱۱ درصد کمتر از فروش آیفون ۱۳ در مدت مشابه سال گذشته بود. افت دو رقمی فروش برای آیفون که در برابر رکود بازار تلفن هوشمند چین تاب‌آور مانده بود، کم‌سابقه محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش تلفن هوشمند در چین، در ژوییه یک سوم کاهش پیدا کرد و به ۱۹.۱ میلیون دستگاه رسید. سیاست‌های مقابله با شیوع کووید ۱۹ و عملکرد اقتصادی ضعیف، قدرت خرید مصرف کنندگان چینی را ضعیف کرده است.