هکر اوبر شناسایی شد
هکر اوبر شناسایی شد
اوبر تکنولوژیز اعلام کرد هکری از گروه $ Lapsus مسئول حمله سایبری به این شرکت تاکسی اینترنتی است. حمله سایبری مذکور اوبر را مجبور کرد به طور موقت ارتباطات داخلی را قطع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق اعلام شرکت مذکور، هکرها به حساب های کاربران و مخازن داده ای که اطلاعات حساس آنها مانند شماره کارت اعتباری، حساب بانکی یا جزئیات سفردر آنها ذخیره شده بود، دسترسی نیافتند.

اوبر با اشاره به آنکه تحقیقات در زمینه هک ادامه دارد، در بیانیه ای نوشت: هکرها به سیستم های داخلی دسترسی یافتند و تحقیقات ما روی بررسی آنکه چه محتوایی تحت تاثیر حمله قرار گرفته، متمرکز است.

این شرکت همچنین اعلام کرد در همین زمینه از نزدیک با اف بی آی و وزارت دادگستری همکاری می کند. حمله سایبری روز جمعه سبب شد سیستم ارتباطات داخلی اوبر برای مدتی قطع شود و کارمندان نتوانند از اپ Slack (اپلیکیشن مخصوص نیروهای فروش) استفاده کنند.

اوبر اعلام کرد مهاجمان سایبری پس از تایید شدن در فرایند احراز هویت دو مرحله ای وارد حساب کاربری یکی از پیمانکاران اوبر شدند و به حساب های چند کارمند و ابزارهایی مانند «جی -سوییت» و «اسلک» دسترسی یافتند.

گروه هکری $ Lapsus پیش از این شرکت های بزرگی مانند انویدیا، مایکروسافت و اوکتا اینک را نیز هدف گرفته بود.