بحران ارزهای مجازی پابرجاست
بحران ارزهای مجازی پابرجاست
مدیرعامل صرافی بایننس هشدار داد ورشکستگی صرافی اف‌تی‌اکس اولین سقوط شرکت‌های ارز مجازی است و شرکت‌های دیگری هم با این سرنوشت مواجه خواهند شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یاهو فاینانس، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس به سرمایه‌گذاران هشدار داد سقوط سریع صرافی اف‌تی‌اکس آخرین ورشکستگی در بازار ارزهای دیجیتال نخواهد بود.

صرافی بایننس که ژائو یکی از مؤسسان آن است، بزرگ‌ترین صرافی‌ ارز مجازی و سرمایه‌های دیجیتال در دنیا از نظر حجم معاملات به حساب می‌آید. این میلیاردر را به‌خاطر تاثیر فراوانی که در فضای ارزهای مجازی دارد با نام CZ می‌شناسند.

ژائو زمانی‌که رقیب اصلی آن یعنی صرافی اف‌تی‌اکس با مشکل شدید نقدینگی مواجه شد، پیشنهاد در اختیار گرفتن آن را داد. اما این معامله کمتر از یک روز بعد لغو شد. صرافی اف‌تی‌اکس با مدیریت سم بنکمن فراید در هفتم نوامبر ۱۵٫۶ میلیارد دلار ارزش داشت. این صرافی در یازدهم نوامبر اعلام ورشکستگی کرد و مدیرعامل آن استعفا داد.

ژائو هشدار داد بازار ارزهای مجازی که در حال حاضر ۱ تریلیون دلار ارزش دارد با بحرانی مشابه بحران مالی ۲۰۰۸ مواجه است.

وی گفت ورشکستگی صرافی اف‌تی‌اکس اولین سقوط شرکت‌های ارز مجازی است و شرکت‌های دیگری هم با این سرنوشت مواجه خواهند شد.

ژائو عقیده دارد ورشکستگی این صرافی تأثیرات زنجیره‌واری مخصوصاً بر آنهایی که به اکوسیستم اف‌تی‌اکس نزدیک بودند خواهد داشت.

وی هشدار داد به‌زودی خبرهای دیگری از سقوط شرکت‌های ارزهای مجازی می‌رسد.

این اتفاقات و اظهارنظرها باعث سقوط ۲۰ درصدی ارزش بیت کوین شد و ارزش ارز مجازی اتر هم بیشتر از ۲۲٫۵ درصد پایین آمد.

بحران نقدینگی صرافی اف‌تی‌اکس با خروج گسترده بسیاری از مشتریان آن در ششم نوامبر ایجاد شد، یعنی پس‌از آنکه بایننس تصمیم خود را برای فروش ۵۰۰ میلیون دلار اف‌تی‌تی، ارز مجازی که توسط اف‌تی‌اکس منتشر شده بود اعلام کرد.

ژائو درعین‌حال اعلام کرد بازار ارزهای مجازی خودش را ترمیم کرده و بهبود خواهد یافت.