کاهش جرایم سایبری در روسیه
کاهش جرایم سایبری در روسیه

آی‌سی‌تی نیوز – جرائم سایبری در روسیه در سه ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است. به گزارش سایبربان؛ وب‌سایت خبری روسی ام‌وِدِ مدیا اعلام کرد شمار جرائم سایبری ثبت‌شده در روسیه طی سه ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته و از بین بردن مراکز تماس کلاه‌برداری سرویس‌های امنیتی اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه در این بی‌تأثیر […]

آی‌سی‌تی نیوز – جرائم سایبری در روسیه در سه ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش سایبربان؛ وب‌سایت خبری روسی ام‌وِدِ مدیا اعلام کرد شمار جرائم سایبری ثبت‌شده در روسیه طی سه ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته و از بین بردن مراکز تماس کلاه‌برداری سرویس‌های امنیتی اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه در این بی‌تأثیر نبوده است.

ام‌وِدِ مدیا گزارش داد: در طول سه ماه سال جاری، شمار جرائم سایبری ثبت‌شده کاهش محسوسی را نشان داد – ۸٫۵%، ازجمله جرائم سنگین و بسیار سنگین- ۱۴٫۴%. به گفته کارشناسان، این نشان می‌دهد که اقدامات غیرقانونی ازاین‌دست با استفاده از مراکز تماس مستقر در اوکراین انجام‌شده و در جریان عملیات نظامی ویژه نیروهای مسلح فدراسیون روسیه خنثی‌شده است.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره اسبربانک روسیه استانیسلاف کوزنتسوف می‌گوید ۹۰ درصد از تمام جرائم مالی را در روسیه مهندسی اجتماعی تشکیل می‌دهد، ۹۴ درصد از مهندسی اجتماعی نیز با کلاه‌برداری‌های تلفنی ارتباط مستقیمی دارد.

به گفته وی، مراکز تماس جنایی فعال در خاک اوکراین به کلاه‌برداری‌های مالی بسنده نمی‌کنند، آن‌ها اقدامات دیگری را نیز انجام می‌دهند که می‌توان به‌عنوان تروریسم اطلاعاتی دسته‌بندی کرد. به‌عنوان‌مثال، کلاه‌برداران تماس‌هایی برقرار می‌کنند و خواستار حضور فوری در کمیساریای نظامی می‌شوند یا با اطلاعاتی در مورد یکی از اقوام کشته‌شده یا اسیرشده شهروندان را فریب می‌دهند. هدف از چنین فعالیت‌هایی تلاش برای بی‌ثبات‌سازی جامعه روسیه است.