آی‌سی‌تی نیوز – به گفته کارشناسان، کلاهبرداران سایبری کدهای «QR» را برای سرقت اطلاعات شخصی و مالی هدف قرار می‌دهند. به گزارش سایبریان؛ به گفته وبگاه تخصصی «Pew Stateline»، کارشناسان امنیت سایبری اعلام کردند که کدهای «QR»، که در طول همه‌گیری کرونا برای دسترسی به مواردی مانند منوی رستوران یا پرداخت صورت حساب‌ها به طور […]

آی‌سی‌تی نیوز – به گفته کارشناسان، کلاهبرداران سایبری کدهای «QR» را برای سرقت اطلاعات شخصی و مالی هدف قرار می‌دهند.
به گزارش سایبریان؛ به گفته وبگاه تخصصی «Pew Stateline»، کارشناسان امنیت سایبری اعلام کردند که کدهای «QR»، که در طول همه‌گیری کرونا برای دسترسی به مواردی مانند منوی رستوران یا پرداخت صورت حساب‌ها به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند، فرصت‌های جدیدی را برای دستکاری از سوی کلاهبرداران و هدایت قربانیان به سمت وب‌سایت‌های مخرب ایجاد کرده تا اطلاعات شخصی و مالی آنها را به سرقت ببرند. کدهای QR ساختگی در کلاهبرداری‌های پارکینگ در مکان‌هایی مانند آتلانتا و چندین بخش تگزاس مشاهده شده‌اند؛ در این مکان‌ها رانندگان در کیوسک‌های پرداخت برای پارک با کدهای QR جعلی یا بلیط‌های جعلی پارکینگ مورد هدف قرار می‌گیرند. تبلیغات آنلاین و ایمیل‌های فیشینگ، که برای فریب دادن افراد به افشای اطلاعات شخصی طراحی شده‌اند، روی بیلبوردها ظاهر می‌شوند.

طبق هشدار اخیر اف‌بی‌آی (FBI)، این کدها نه تنها می‌توانند باعث تغییر مسیر پرداخت با استفاده از پیوندهای ساختگی شوند، بلکه می‌توانند حاوی بدافزار جاسازی شده باشند که به مجرمان اجازه می‌دهد به دستگاه تلفن همراه قربانی و اطلاعات مالی و شخصی دسترسی پیدا کنند. سال گذشته کارشناسان شاهد افزایش گزارش‌های مربوط به این نوع کلاهبرداری بودند و «Better Business Bureau» نیز هشدار خود را در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ صادر کرد مبنی بر اینکه مردم شاید یک ایمیل، یک پیام مستقیم در رسانه‌های اجتماعی، یک پیام متنی یا یک قطعه نامه را دریافت کنند؛ یک کد QR جعلی که می‌تواند آنها را به یک وب‌سایت جعلی سوق دهد یا به طور خودکار یک برنامه پرداخت راه‌اندازی کند. کلاهبرداران همچنین افرادی را که با وام‌های دانشجویی و ارزهای رمزنگاری شده سر و کار دارند، هدف قرار داده‌اند.