آی‌سی‌تی نیوز – در پی حمله سایبری به یک شرکت مخابرات آمریکایی، داده‌های مشتریان سه شرکت سوئیسی فاش شد. به گزارش سایبربان؛ شرکت آمریکایی آی بِیسیس (iBasis) که به صدها اپراتور مخابراتی در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد، اخیراً هدف حمله سایبری قرار گرفت. در اثر این حمله داده‌های مشتریان دو شرکت مخابراتی سوئیس کام […]

آی‌سی‌تی نیوز – در پی حمله سایبری به یک شرکت مخابرات آمریکایی، داده‌های مشتریان سه شرکت سوئیسی فاش شد.
به گزارش سایبربان؛ شرکت آمریکایی آی بِیسیس (iBasis) که به صدها اپراتور مخابراتی در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد، اخیراً هدف حمله سایبری قرار گرفت. در اثر این حمله داده‌های مشتریان دو شرکت مخابراتی سوئیس کام (Swisscom) و سانرایز (Sunrise) که در سوئیس مستقر هستند تحت تأثیر قرار گرفت.

روز یکشنبه، مقامات سخنگوی این دو شرکت سوئیسی تأیید کردند که از این حمله باج افزاری که داده‌ها را رمزگذاری می‌کند و در ازای کلید رمزگشایی باج می‌خواهد، آگاه بودند. آن‌ها گفتند که در حال بررسی هستند تا ببینند آیا اطلاعات مشتریانشان تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر.

به گفته روزنامه سوئیسی لی تمپس (Le Temps)، این حمله سایبری در آمریکا به‌سرعت شرکت‌های مخابراتی سوئیس کام، سانرایز و سالت (Salt) را نگران کرد. این روزنامه نوشت حمله یادشده منجر به انتشار اطلاعاتی در مورد ارتباطات انجام‌شده توسط مشتریان این اپراتورها در وب تاریک شد.

شرکت آمریکاییآی بِیسیس به بیش از هزار اپراتور مخابراتی در بیش از ۱۰۰ کشور خدمات بین‌المللی ارائه می‌دهد.

در همین راستا سابرینا هوباچر (Sabrina Hubacher)، سخنگوی سوئیس‌کام گفت:سوئیس‌کام هیچ رابطه تجاری مستقیمی با آی بِیسیس ندارد، جز ارتباطات رومینگ یا تماس‌های بین‌المللی از طریق اپراتورهایی که می‌توانند از آی بِیسیس به‌عنوان حامل برای انتقال داده‌ استفاده کنند.

در مورد شرکت سانرایز هم کم‌وبیش همین صحبت‌ها مطرح است. این شرکت به‌طور خاص در حوزه MMS با شرکت آمریکایی آی بِیسیس همکاری دارد و رولف زیبولد (Rolf Ziebold) سخنگوی سانرایز هم گفت، ما هنوز در حال بررسی هستیم تا ببینیم آیا داده‌های مشتریانمان تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر.

در تماسی که آژانس خبری کی استون (Keystone-ATS) با شرکت مخابرات سالت داشته، مقامات این شرکت در این رابطه اظهارنظر نکردند.

علاوه بر این شرکت‌های سوئیسی شرکت‌های مخابراتی جهانی مانند Skype، Telecom Italia، Vodafone، Verizon و China Mobile نیز جزء مشتریان این شرکت آمریکایی هستند.