آی‌سی‌تی نیوز – آمریکا با سازمان‌دهی حملات سایبری علیه زیرساخت‌های روسیه باید خود را برای یک جنگ سایبری آماده کند. به گزارش سایبربان؛ ازنظر تاریخی، دفاع ملی در آمریکا به معنای سربازان یونیفرم پوش، ملوانان و خلبانان در تانک‌ها، کشتی‌ها و هواپیماها بود؛ اما برای جلوگیری از ضربات آتی مسکو علیه ایالات‌متحده حالا مفهوم دفاع […]

آی‌سی‌تی نیوز – آمریکا با سازمان‌دهی حملات سایبری علیه زیرساخت‌های روسیه باید خود را برای یک جنگ سایبری آماده کند.
به گزارش سایبربان؛ ازنظر تاریخی، دفاع ملی در آمریکا به معنای سربازان یونیفرم پوش، ملوانان و خلبانان در تانک‌ها، کشتی‌ها و هواپیماها بود؛ اما برای جلوگیری از ضربات آتی مسکو علیه ایالات‌متحده حالا مفهوم دفاع برای آمریکایی‌ها به همان اندازه نصیب افرادی خواهد شد که با پیراهن‌های دکمه‌دار و شلوار جین مسلح به صفحه‌کلید رایانه در حال پایش فضای سایبری آمریکا هستند.

این افراد نیروهایی هستند که فناوری اطلاعات و سیستم‌های دیجیتالی پشتیبان را برای هزاران بانک، نیروگاه، سد، بیمارستان‌، شبکه‌های ارتباطی و دیگر بخش‌های زیرساخت‌ مالی و فیزیکی حیاتی ایالات‌متحده اجرا می‌کنند.

وقتی کرملین در مورد «پاسخی قوی که لزوماً متقارن نیست، اما به‌خوبی تنظیم‌شده و برای طرف آمریکایی دردناک است» هشدار می‌دهد، منظور این نیست که تانک‌های روسی به پایگاه‌های ناتو یا زیردریایی‌هایی که در بندر نیویورک ظاهر می‌شوند، برخورد خواهند کرد. بلکه می‌تواند تهدید به یک جنگ سایبری باشد که در آن با بسته‌های داده به‌جای موشک به مؤسسات حیاتی آمریکا حمله می‌کند.

البته طبق معمول آغازگر این جنگ طرف آمریکایی است چراکه برخی منابع خبری در روز‌های اخیر اعلام کرده‌اند جو بایدن به دنبال گزینه‌هایی برای سازمان‌دهی حملات سایبری برای از بین بردن برخی زیرساخت‌های حیاتی روسیه است.

همچنین این احتمال وجود دارد که بایدن کمپین‌های اطلاعات نادرست را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهد. راه‌حل در اینجا بیشتر اجتماعی است تا فنی؛ تمام کشورهای جهان باید نسبت به تبلیغات پیش رو آگاه باشند و به‌طور انتقادی با رسانه‌های آمریکایی مواجه شوند.