<span style='color:#787878;font-size:12px;'>به گزارش سایبربان؛ گروه اسپایدر (Spid3r) وابسته به گروه هکری انانیمس</span><br/>حمله انانیموس به سایت‌های دولتی بلاروس
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>به گزارش سایبربان؛ گروه اسپایدر (Spid3r) وابسته به گروه هکری انانیمس</span><br/>حمله انانیموس به سایت‌های دولتی بلاروس
گروه هکری انانیموس مدعی شد در واکنش به حمایت‌های بلاروس از جنگ روسیه، وب‌سایت‌های دولتی این کشور را هک کرده است.

به گزارش سایبربان؛ گروه اسپایدر (Spid3r) وابسته به گروه هکری انانیمس مدعی شد که در انتقام از حمایت ادعایی بلاروس از حمله روسیه به اوکراین، به وب‌سایت‌های دولتی این کشور حمله کرده است.

این گروه این خبر را در توییتر اعلام کرد و تصاویری از وب‌سایت‌های ازکارافتاده بلاروسی ازجمله وزارت ارتباطات، وزارت دادگستری و وزارت اقتصاد این کشور منتشر کرد.

در اثر این حمله علاوه بر وب‌سایت‌های یادشده، وب‌سایت‌های وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز ملی اطلاعات حقوقی، وزارت امور داخلی، کمیته گمرکات دولتی و وب‌سایت کمیته دولتی بلاروس نیز از کار افتاده است.

در توییت این گروه آمده است: حمله گسترده‌ای توسط گروه انانیموس علیه دولت بلاروس به دلیل همدستی آن‌ها در حمله به اوکراین انجام شد که درنتیجه آن بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های دولتی بلاروس آفلاین شدند.

گروه هکری انانیموس که در مورد اعلام جنگ سایبری علیه روسیه بسیار پر سروصدا بوده است، طبق گزارش‌ها، در ماه فوریه گذشته کانال‌های تلویزیونی روسیه را هک کرده بود.

گروه هکری انانیموس خبر حمله سایبری به وب‌سایت‌های دولتی بلاروس را روز یکشنبه اعلام کرد. در زمان نگارش این مقاله، به نظر می‌رسد اکثر این سایت‌ها به حالت آنلاین بازگردانده شده‌اند.

انانیموس مدعی است بلاروس به نیروهای روسی اجازه داد تا قبل از حمله به کیف، در مرز این کشور جمع شوند و در طول حمله به نیروهای روسی کمک پزشکی کرد.

بااین‌حال، گروه انانیموس اولین نهادی نیست که علیه بلاروس گام برمی‌دارد. در ماه مارس، شرکت نرم‌افزار امنیت سایبری آواست (Avast) مستقر در چک، فروش و بازاریابی محصولات خود را در روسیه و بلاروس به حالت تعلیق درآورد.