پیروزی کریگ رایت در یک دادگاه : هویت واقعی خالق بیت‌کوین را فاش کرد
 پیروزی کریگ رایت در یک دادگاه : هویت واقعی خالق بیت‌کوین را فاش کرد
آی سی تی نیوز -در پایان یک دوره طولانی انتظار، هویت واقعی خالق بیت‌کوین نهایتاً فاش شد

تمام این سال‌ها، تصور می‌شد که خالق واحد پولی دیجیتال بیت‌کوین یک فرد مرموز ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو باشد. این فرد هیچ‌وقت در رسانه‌ها به صورت علنی ظاهر نشده بود و هویت او مخفی مانده بود. اما حالا، بلاخره این انسان اسرارآمیز پیدا شده است.

کریگ رایت، دانشمند کامپیوتر استرالیایی که ادعا می‌کند مخترع بیت‌کوین است، در یک محاکمه مدنی با  خانواده یکی از شرکای تجاری متوفی (دیوید کلیمن) که ادعا می‌کردند  نیمی از ثروت بیت کوین به ارزش ده‌ها میلیارد دلار را از گریک رایت طلبکارند، پیروز شد.

وکلای رایت بارها گفته‌اند که دیوید کلیمن و رایت با هم دوست بوده‌اند و در کار با هم همکاری داشته‌اند، اما شراکت آنها هیچ ارتباطی با ایجاد بیت‌کوین نداشته است.

حالا “کریگ رایت” نامی است که به عنوان سازنده اصلی بیت‌کوین شناخته می‌شود. او یک کارآفرین استرالیایی است که در زمینه فناوری فعالیت داشته و به تازگی مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی انجام داده و ادعا کرده که خالق بیت‌کوین است. این ادعا توسط رسانه‌های دیگری مانند اکونومیکس و GQ نیز بررسی شده است. اگرچه “کریگ رایت” تا کنون تمامی  ادعاهای خود را اثبات کرده است، اما اکونومیکس  تردیدهایی دارد. این رسانه می‌گوید: “ما به نتیجه رسیده‌ایم که “کریگ رایت” همان ساتوشی ناکاموتو است. اما هنوز بحث ادامه دارد ما همچنان به دنبال کشف واقعیت هستیم .

به هر حال، این ادعاها ما را به این نتیجه می‌رسانند که “کریگ رایت” خالق  واقعی  بیت‌کوین باشد. اطلاعات ارائه شده توسط وی تا حدی است که به ما اطمینان داده‌ اما تحقیقات ادامه دارد.

blank