عملیات نصب FAT پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر آلونی به اتمام رسید
عملیات نصب FAT پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر آلونی به اتمام رسید
آی سی تی نیوز - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات عمرانی در شهر آلونی به اتمام رسیده و 109 عدد FAT در این شهر نصب شده است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، بهنام امانی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری در مورد روند اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف دولت سیزدهم و در راس آن وزارت ارتباطات ایجاد عدالت ارتباطی در سطح کشور است، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در جهت بهره مندی مردم استان چهارمحال و بختیاری از بستر اینترنت ثابت پرسرعت در اواخر سال ۱۴۰۲ کلید خورد و هم اکنون عملیات عمرانی پروژه در چندین شهر استان رو به اتمام است.
وی با اشاره به ایجاد دسترسی به شبکه فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم برای ۲۰ میلیون خانوار در سطح کشور، اظهار کرد: در شهر آلونی عملیات اجرایی پروژه رو به اتمام است و ۱۰۹ عدد FAT نصب شده و بعد از شوت فیبرنوری حدود ۱۰۰۰ خانوار این شهر از سرعت های ۸۰ تا ۹۰ برابر سرعت فعلی بستر اینترنت ثابت بهره مند می شوند.
سرپرست اداره کل ارتباطات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای هر پروژه ملی نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط است، گفت: با تعامل با دستگاه های استانی روند پیشرفت پروژه مطلوب است و با همکاری که شهرداری آلونی با اپراتور مربوطه داشت حدود ۸٫۵ کیلومتر حفاری به صورت کامل انجام شد.
امانی تصریح کرد: اپراتوارها مکلف هستند ظرف یکماه امکان ارائه سرویس به متقاضیان را فراهم کنند، مردم در این طرح فقط هزینه مودم را پرداخت می کنند.