ضرورت شناسایی و معرفی ظرفیت‌های مغفول مجموعه‌های دانش بنیان
ضرورت شناسایی و معرفی ظرفیت‌های مغفول مجموعه‌های دانش بنیان
آی سی تی نیوز - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در بازدید از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) بر ضرورت شناسایی و معرفی ظرفیت‌های مغفول مجموعه‌های دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، سید محمد کرباسی در ابتدای بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات در خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) به سراغ شرکت صنایع ارتباطی آوا رفت؛ این شرکت، برای نخستین بار در ایران، از سال ۱۳۷۹، طراحی و تولید مراکز تلفن نسل جدید مبتنی بر شبکه را بر اساس جدیدترین فناوری مخابراتی جهان NGN و IMS آغاز کرد. 

در این شرکت، سوئیچ های مخابراتی نسل جدید با نام تجاری «آوا» در رده های Enterprise و Public از ظرفیت های پایین (چند صد شماره) تا ظرفیت های بالا (میلیون شماره) با توانایی ارتباط با انواع مدیا و پروتکل های استاندارد مخابراتی، تولید می شوند.

شرکت ارگ نیز از دیگر شرکت‌های بود که دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری بازدید کرد.

شرکت دانش بنیان خدمات مخابراتی ارگ، تولید کننده انواع مودم و ارائه دهنده سرویس‌های مخابراتی است.

او همچنین در این بازدید نگاهی به دستاوردهای شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات مهیمن و شرکت موج آینده فرافن داشت.

مجموعه مهیمن با هدف ایجاد یک جریان پویای علمی صنعتی برای بهره‌مندسازی کشور از کاربردهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفت. همچنین توسعه‌ دانش‌بومی این حوزه جهت پاسخگویی به نیازهای استراتژیک داخلی و کسب توان رقابت در بازار بین‌المللی قرار داد.

شرکت موج آینده فرافن، یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات که با هدف ارائه سرویس یکپارچه سازی در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۸۹ پایه گذاری شد؛ جهت گیری اصلی شرکت موج آینده فرافن از ابتدا ایجاد یک مجموعه کاملا دانش محور بوده است که با تکیه بر دانش و تکنولوژی روز و همچنین استفاده از تجربیات و سوابق اجرایی موجود، جای خالی شرکت های یکپارچه ساز سیستم و سرویس را در پروژه های مخابراتی کشور پر کند؛ امروزه با نگاهی به جهت گیری صنعت مخابرات در دنیا و همگرایی مد نظر برای تکنولوژی های مطرح در این عرصه، بحث یکپارچه سازی سیستم اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

شرکت کارا الکترونیک مبنا که تولیدکننده انواع مدار چاپی(PCB) شامل مدار چاپی یک‌لایه، مدار چاپی دولایه، مدار چاپی متالیزه، مدار چاپی آلومینیوم و مدار چاپی چندلایه است، شرکت برنا الکترونیک که از سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را آغاز کرده و طی بیش از سه دهه فعالیت خود از پیشگامان صنعت تولید تجهیزات برق و الکترونیک صنعتی، سیستم های حفاظت کاتدی و پایش و کنترل خوردگی بوده، شرکت پیشرو بهینه نوآوران که در حوزه ارائه تجهیزات شبکه Passive & Active، رادیو های بی سیم و دوربین های مداربسته فعالیت دارد و شرکت اتصال صوت با محصولات و پروژه های متعدد در حوزه سیستم‌های صوتی هوشمند و سیستم های پیجینگ نسل جدید از دیگر مجموعه های دانش بنیان مورد بازدید دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات بودند.

کرباسی در پایان از شرکت توسعه مراکز داده ای نوین که دارای ربع قرن تجربه در حوزه طراحی، فروش، نصب و پشتیبانی تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، بازدید کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ضمن ابراز خرسندی از توان دانش‌بنیان‌ها اظهار داشت: آی هیت، نمایانگر اتفاقات خوبی است که طی این چند سال اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان رقم زدند.

وی با بیان اینکه در آی‌هیت ظرفیت‌هایی را شناسایی کرده که باوجود کارآیی بالقوشان استفاده‌ای از آنها نمی‌شود! گفت: ما در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری موظف هستیم این توانمندی‌ها را به گوش همگان برسانیم.

کرباسی در پایان تاکید کرد: ما اینجا هستیم تا اتصال شبکه‌های دانش‌بنیان داخلی به یکدیگر را تقویت بخشیم.