اختصاص بسته رایگان ۳۰ گیگی استفاده از «شاد» برای معلمان
اختصاص بسته رایگان ۳۰ گیگی استفاده از «شاد» برای معلمان
آی سی تی نیوز - وزیر ارتباطات از اختصاص بسته رایگان استفاده از شاد برای معلمان خبر داد و گفت: معلمان عزیزی که از شاد استفاده می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت رایگان استفاده کنند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت با تبریک روز معلم گفت: به مناسبت روز معلم برای معلمان عزیزی که از طریق «شاد» با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، بسته رایگان استفاده از شاد را در تعامل با اپراتورهای ارتباطی طراحی کردیم که معلمان عزیزی که از شاد استفاده می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت رایگان استفاده کنند.
وی افزود: این بسته به شکل خودکار برای کاربران شاد فعال می شود و نیاز به ثبت‌نام هم ندارد.
زارع پور همچنین در مورد ساخت پایگاه فضایی در جنوب کشور تصریح کرد: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، استراتژیک و راهبردی در صنعت فضایی کشور خواهد بود که ساخت آن در همین دولت کلید خورد و امیدواریم امسال فاز اولش را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان امسال انجام دهیم.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در پایگاه جدید، امکان پرتاب و قرارگرفتن ماهواره در مدارات مختلف وجود دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین با ساخت پایگاه جدید فضایی این امکان فراهم می شود که پرتاب های کشورهای دیگر نیز از طریق آن انجام شود.
وی با بیان اینکه صنعت فضایی هنوز به نقطه ای نرسیده که اقتصادی باشد، افزود: مطابق برنامه ۱۰ ساله فضایی بدنبال اقتصادی شدن این صنعت هستیم اما هم اکنون نیاز به سرمایه گذاری در حوزه فضایی وجود دارد.
زارع پور با اشاره به اینکه هم اکنون در حوزه هایی که فناوری های آن تثبیت شده، بدنبال بازاریابی برای ارایه خدمات فضایی چون ساخت و پرتاب ماهواره های سبک  سنجشی هستیم، اظهار کرد: این اتفاق در سفرها و دیدار با هیات های خارجی دنبال می شود که البته تا رسیدن به نقطه مورد نظر فاصله داریم.
وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ابهام مطرح شده از سوی بعضی از رسانه ها در مورد مودم های فیبرنوری ساخت داخل، توضیح داد: برخی از مودم‌های فیبرنوری تولید داخل، بعضی از فرکانس ها را پشتیبانی نمی کنند و عمومیت ندارد.  اگر تولیدکنندگان داخلی نتوانند نیاز کشور را تامین کنند طبیعتا بخشی از نیاز را از طرف طریق واردات تامین می کنیم.
وی افزود: بزودی قراردادی بین اپراتورهای   فیبرنوری و تولیدکنندگان مودم های داخلی امضا می شود تا امسال بخش قابل توجهی از نیاز کشور از این طریق تامین شود.
زارع پور در ادامه با بیان اینکه بیش از دو برابر پهنای باند مورد نیاز کشور تامین شده که این میزان تقریبا دو برابر نسبت به ابتدای دولت افزایش داشته است، گفت: میزان مصرف ترافیک داخل کشور روز به روز در حال افزایش است و هم اکنون تقریبا نیمی از کل ترافیک مصرفی کاربران، ترافیک داخلی و نیم دیگر نیز ترافیک بین الملل است.
وزیر ارتباطات همچنین از راه اندازی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سازمان تنظیم مقررات سایتی را راه اندازی کرده که بزودی رونمای می شود و هر دو هفته یک بار میانگین کشوری  سرعت اپراتورها را نشان می دهد تا همه مردم از آن اطلاع داشته باشند.