اروپا طرح مالیات دیجیتال را کنار گذاشت
اروپا طرح مالیات دیجیتال را کنار گذاشت

آی‌سی‌تی نیوز – اروپا اعلام کرد طرح مالیاتی خود برای شرکت‌های فناوری را رها کرده است، این در حالی است که قرار است طرح جهانی مالیات شرکتی ۱۵ درصد در ۱۳۰ کشور پشتیبان آن بررسی شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا پس از فشارهای آمریکا و در تلاش برای تسهیل […]

آی‌سی‌تی نیوز – اروپا اعلام کرد طرح مالیاتی خود برای شرکت‌های فناوری را رها کرده است، این در حالی است که قرار است طرح جهانی مالیات شرکتی ۱۵ درصد در ۱۳۰ کشور پشتیبان آن بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا پس از فشارهای آمریکا و در تلاش برای تسهیل ایجاد قوانین جهانی مالیات شرکتی، توافق کرده تا طرح مالیاتی خود برای این منطقه را به تعویق بیندازد. اما در این میان ایرلند همچنان از اصلاحات وسیع‌تر انتقاد کرده است.

روز شنبه هفته جاری ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان طرح تغییر مالیات شرکتی جهان را تأیید کردند. طبق این طرح حداقل مالیات ۱۵ درصدی برای شرکت‌های بزرگ فناوری در سراسر جهان وضع می‌شود. علاوه بر آن روش دریافت مالیات از شرکت‌هایی مانند آمازون و گوگل نیز تغییر می‌کند.

اگر این اصلاحات در ماه اکتبر تأیید شود، نیازمند است پارلمان بیش از ۱۳۰ کشور پشتیبان آن، از جمله کنگره آمریکا آن را تأیید کنند.

در همین راستا اتحادیه اروپا تحت فشارهای آمریکا اعلام کرد طرح خود برای وضع مالیاتی جداگانه بر فروش آنلاین کالا و سرویس را به تعویق می‌اندازد. زیرا دولت آمریکا بیم آن دارد چنین اقدامی از سوی اروپا به انتقادات بیشتر از تغییر مالیات شرکت‌ها در کنگره آمریکا منجر شود.

دانیل فری سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: ما تصمیم گرفتیم فعالیت‌های خود را برای ارائه مالیات دیجیتال جدید تعلیق کنیم. اتحادیه اروپا در پاییز دوباره وضعیت را بررسی می‌کند.

با این وجود ۳ کشور اروپایی ایرلند، مجارستانی و استونی مخالف تعلیق بررسی مالیات دیجیتال اروپا هستند. ایرلند اعلام کرد نمی‌تواند از حداقل مالیات جهانی ۱۵ درصدی پشتیبانی کند.

این در حالی است که هم اکنون مالیات شرکتی ایرلند ۱۲.۵ درصد است. نرخ مالیاتی مذکور نقش مهمی در متقاعد کردن شرکت‌های بزرگ برای تأسیس دفاتر فعالیتشان در این کشور داشته است.