دستاوردهای حذف قبوض کاغذی همراه‌اول برای کشور
دستاوردهای حذف قبوض کاغذی همراه‌اول برای کشور

آی‌سی‌تی نیوز –  ۷ سال قبل بود که شرکت ارتباطات سیار ایران برای نخستین بار در کشور پیشگام اجرای طرحی شد که کمتر نهادی حتی فکر اجرای آن را می‌کرد. به گزارش آی‌سی‌تی نیوز همراه‌اول در سال ۹۳ و به مدت ۵ سال با طراحی و تدوین برنامه‌های متعدد و تشویقی، کار فرهنگ‌سازی برای حذف […]

آی‌سی‌تی نیوز –  ۷ سال قبل بود که شرکت ارتباطات سیار ایران برای نخستین بار در کشور پیشگام اجرای طرحی شد که کمتر نهادی حتی فکر اجرای آن را می‌کرد.
به گزارش آی‌سی‌تی نیوز همراه‌اول در سال ۹۳ و به مدت ۵ سال با طراحی و تدوین برنامه‌های متعدد و تشویقی، کار فرهنگ‌سازی برای حذف داوطلبانه قبوض موبایل مشترکان سیم‌کارت‌های دایمی خود را در دستور کار گذاشت که با استقبال بی‌سابقه مشترکان مواجه شد و کار تا جایی پیش رفت که امروز به طور کامل قبوض موبایل حذف شده و بالغ بر ۲۰ میلیون مشترک با کمپین «همراه طبیعت» همراهی کردند.
پس از این اقدام بزرگ و آشنایی و اعتماد ایرانی‌ها با این خدمت جدید و نوآورانه بود که از سال ۹۸ کلید حذف سایر قبوض کاغذی در کشور نیز زده شد و متعاقب آن قبوض برق، آب، گاز و تلفن ثابت نیز در کشور برای همیشه از چرخه اداری و بروکراسی کشور محو شد.
بر اساس آماری که منتهی به سه ماهه نخست سال ۹۸ است، همراه اول از طریق حذف تدریجی قبوض موبایل از سال‌ ۹۳ تا زمان مذکور مانع از قطع و به عبارت دیگر حفظ ۴۷ هزار اصله درخت در کشور شد. این در حالیست که از سوی دیگر ماجرا بار مالی بزرگی نیز از چرخه توزیع و پست قبوض کاغذی، مفقود شدن قبوض، مراجعات مردم به ادارات پستی در سراسر کشور و … در راستای اجرای این طرح به نفع مردم و کشور کاسته شد.
اکنون نیز برای درک آثار ناشی از این خدمت بزرگ ملی، باید حذف سایر قبوض کاغذی نهادهای دیگر، پس از اقدام موفقیت‌آمیز همراه‌اول را نیز اضافه کرد و آن را به سال‌های آتی نیز افزود، تا ارزش اقدام مذکور به ویژه در ۲ سال اخیر و مواجهه با ویروس کرونا، بهتر درک شود.
اگرچه در حال حاضر همراه‌اول روش‌های متعددی اعم از اینترنتی، پیامکی و کدهای دستوری برای دریافت ریز صورتحساب مشترکانش ارایه کرده است، اما در عین حال به منظور رعایت حقوق مشترکان خود اعلام کرده، آن دسته از افرادی که به هر دلیل نیازمند دریافت نسخه کاغذی از صورتحساب سیم‌کارت خود هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر این اپراتور در سراسر کشور و اعلام درخواست، نسخه چاپی نیز دریافت کنند.
بر اساس این گزارش برخی از نتایج و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی همراه اول با توجه به صرفه اقتصادی حاصله از محل حذف قبوض، بر اساس اطلاعات موجود تا ابتدای سال ۹۸ به شرح زیر است:
– عقد تفاهم نامه همکاری با باغ گیاه شناسی از سال ۱۳۹۵ تاکنون
– ایجاد فضای اختصاصی به همراه اول در قطعه نمایشی و آموزشی باغ گیاه شناسی (باغچه فوق در هر دوره با گونه‌های گیاهی مختلف حفظ و نگهداری می شود.)
– کاشت و حفاظت از گونه‌های مختلف گیاهی و پلاک کوبی اختصاصی آن (حفاظت از ۳۵۸ گونه و کاشت نزدیک به ۳ هزار درخت )
– در اختیار گذاردن فضای اختصاصی در نمایشگاهی فصلی باغ گیاه شناسی به همراه اول جهت معرفی طرح‌ها