آیسیتی نیوز – مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به خلاء مدیریت نرمافزاری در پایانههای مرزی، گفت: در دوره مدیریت جدید وزارت راه بر این موضوع تمرکز کردهایم. جواد هدایتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری اینکه ترانزیت سوخت از قلمرو ایران از اسفندماه سال گذشته مجددا آغاز شد، اظهار کرد: […]
آیسیتی نیوز – مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به خلاء مدیریت نرمافزاری در پایانههای مرزی، گفت: در دوره مدیریت جدید وزارت راه بر این موضوع تمرکز کردهایم.
جواد هدایتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری اینکه ترانزیت سوخت از قلمرو ایران از اسفندماه سال گذشته مجددا آغاز شد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل درخواست وزارت نفت و مصوبه دولت عملا ترانزیت فرآوردههای نفتی را در سال ۹۹ از دست دادیم.
وی تصریح کرد: زمان میبرد تا دوباره بتوانیم به آمار و ارقام قبلی ترانزیت سوخت دست یابیم.
وی درباره پایانههای مرزی پس از واگذاری مدیریت آنها به وزارت راه و شهرسازی گفت: نکتهای که وجود دارد این است وزارت راه و شهرسازی بر اساس مصوبات شورای عالی اداری کشور در سال ۱۳۷۵ یعنی حدود ۲۵ سال قبل سال ۹۴ مدیریت پایانههای مرزی را داشت.
وی افزود: آنچه که ما در پایانههای مرزی بهعنوان زیرساخت و آیینه نظام میبینیم محصول تلاش وزارت راه و شهرسازی فعلی و سازمان راهداری و حملونقل جادهای است. در پایانههای مرزی سرمایهگذاریهای گستردهای برای ایجاد زیرساخت ارائه خدمات توسط سایر دستگاهها از جمله گمرک ایجاد شده حاصل سرمایهگذاری و تلاش وزارت راه است.
مدیرکل ترانزیت و حملونقل بینالمللی سازمان راهداری اضافه کرد: در رابطه با عملکرد اتفاقا اصرار به این داریم در دوره جدید مدیریت وزارت راه و شهرسازی بنا به اقتضای کشور بیشتر در بخش پایانههای مرزی توسعه زیرساختی و سخت افزاری پرداخته ایم.
هدایتی تاکید کرد: مدیریت به شکل نرمافزاری یا به شکلی که بتوانیم جریان سیستماتیک همسو برای فعالیت در پایانهها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در دوره مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی بر این موضوع تاکید است. در پایانههای مرزی آسیبشناسیهای گستردهای انجام شده و توقفگاهها و گلوگاهها در حال شناسی و رفع است.