<span style='color:#787878;font-size:12px;'>اعضای شورای شهر تذکر دادند</span><br/>وعده دیگری از وزیر ارتباطات که بی‌سرانجام ماند
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>اعضای شورای شهر تذکر دادند</span><br/>وعده دیگری از وزیر ارتباطات که بی‌سرانجام ماند

آی‌سی‌تی نیوز – اعضای شورای شهر تهران درباره معاملات مربوط به پادگان ۰۶، تبدیل وضعیت کارکنان شرکت شهربان و بی توجهی به وضعیت عمارت مستوفی الممالک تذکر دادند. به گزارش فارس، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری به وزیر ارتباطات اظهارداشت: تذکرم را در رابطه با وضعیت خانه تاریخی […]

آی‌سی‌تی نیوز – اعضای شورای شهر تهران درباره معاملات مربوط به پادگان ۰۶، تبدیل وضعیت کارکنان شرکت شهربان و بی توجهی به وضعیت عمارت مستوفی الممالک تذکر دادند.

به گزارش فارس، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری به وزیر ارتباطات اظهارداشت: تذکرم را در رابطه با وضعیت خانه تاریخی مستوفی الممالک در محله سنگلج تهران برای بار سوم در طول دوره شورای پنجم در صحن علنی اعلام می‌کنم.

وی افزود: خانه تاریخی مستوفی الممالک که معروف به خانه پروانه‌ها و خانه سیاسی تهران است، متعلق به میرزا یوسف مستوفی الممالک و پسرش میرزا حسن مستوفی الممالک است که به شماره ۱۵۰۵ در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. در دهه ۷۰ شرکت پست با هدف تبدیل این بنا به موزه، این اثر تاریخی را خریداری کرد اما نزدیک به ۳دهه است که این عمارت به حال خود رها شده و هر روز وضعیت آن نسبت به روز قبل به دلیل عدم رسیدگی، بدتر و بدتر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینجانب در ابتدای دوره پنجم شورای شهر تهران در تاریخ ۱۷دی ۱۳۹۶ و در جلسه ۳۶ شورای شهر نسبت به وضعیت این بنا تذکری خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دادم. پس از این تذکر و با انتقادهای فعالین حوزه میراث فرهنگی در فضای مجازی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر مرمت این بنا شد و حتی در همین رابطه نیز جلسه‌ای با حضور صاحب نظران و خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی برگزار کرد. در این جلسه آقای آذری جهرمی قول مرمت و احیا این اثر تاریخی را داد ولی متاسفانه تا به امروز که روزهای پایانی مسئولیت ایشان در این وزارتخانه هست، هیچ اتفاق خاصی در مورد این بنا رخ نداده است.

وی گفت: در جلسه ۲۱۹ شورای شهر در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ پس از بازدیدی که از این اثر در آستانه هفته میراث فرهنگی داشتم، تذکر دوم را در رابطه با وضعیت این خانه تاریخی خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دادم که پس از آن در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۹، آقای آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به تذکر دوم بنده پاسخ داد و از مرمت بنا در قالب یک پروژه مشارکتی فی مابین شرکت پست و سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد. اما متاسفانه با گذشت حدود ۳۵۸ روز از این نامه، هنوز اتفاق چشم‌گیری در این بنا تاریخی رخ نداده و تنها حضور گردشگران گروهی و فردی برای بازدید این بنا میسر شده است.

نظری ادامه داد: حال در آستانه پایان کار شورای پنجم شهر تهران و برای بار سوم خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر می‌دهم تا هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت عمارت مستوفی الممالک اقدام کرده و اگر توان نگهداری این بنا را ندارد، می‌تواند در قالب مشارکت با صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و در قالب BOT یا BOLT نسبت به مرمت و احیا این بنا اقدام کند.