مقابله با تهدیدات سایبری محور نشست شورای امنیت
مقابله با تهدیدات سایبری محور نشست شورای امنیت

آی‌سی‌تی نیوز – همزمان با تداوم تهدیدهای سایبری علیه تاسیسات زیربنایی کشورهای جهان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار است در اولین نشست علنی رسمی خود به بررسی این چالش بپردازند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل امروز مسئله تهدید فزاینده هک شدن تاسیسات زیربنایی مهم کشورهای جهان […]

آی‌سی‌تی نیوز – همزمان با تداوم تهدیدهای سایبری علیه تاسیسات زیربنایی کشورهای جهان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار است در اولین نشست علنی رسمی خود به بررسی این چالش بپردازند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل امروز مسئله تهدید فزاینده هک شدن تاسیسات زیربنایی مهم کشورهای جهان را که به چالشی جدی تبدیل شده، بررسی خواهند کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود این مسئله را مطرح کرده بود.

بایدن در دیدار اخیرش با پوتین در ژنو خطوط قرمز مدنظر واشنگتن را برای مسکو مطرح کرد. پیش از این برخی مقامات آمریکایی مدعی شدند که روسیه در برخی حملات سایبری علیه تاسیسات زیربنایی نقش داشته است اما روسیه هرگونه دخالت در این حملات سایبری را رد کرده است.

بایدن در این راستا به ۱۶ نهاد و سازمان از بخش انرژی گرفته تا بخش توزیع آب اشاره کرد و نسبت به هرگونه حمله سایبری به این بخش ها هشدار داد.

یک دیپلمات اروپایی متخصص امور سایبری در این زمینه گفت: این لیستی از تاسیسات زیربنایی مهم در هر کشوری است. در اولین کمیته سازمان ملل ما در سال ۲۰۱۶ توافق کردیم که از هرگونه فعالیت سایبری مُخرب علیه تاسیسات زیربنایی حیاتی همدیگر به عنوان اعضای سازمان ملل جلوگیری کنیم.

این نشست به درخواست استونی که ریاست این ماه شورای امنیت را برعهده دارد، به صورت آن لاین برگزار می شد.

شورای امنیت سازمان ملل پیشتر در گذشته نیز مسئله امنیت سایبری در جهان را بررسی کرده بود اما فقط به صورت غیررسمی بوده است.

یک دیپلمات دیگر که خواست نامش فاش نشود، گفت: این مسئله ای نیست که بتوانیم نسبت به آن بی توجه باشیم و بگوییم وجود ندارد. این موضوع جدیدی است و در شورای امنیت همواره این سخت بوده که پس از ۷۶ سال رسیدگی سنتی در حوزه امنیت و صلح، رویکرد جدیدی در پیش گرفت.

استونی اعلام کرده که هدف این ویدئو کنفرانس کمک به درک بهتر خطرات فزاینده ناشی از فعالیتهای مخرب سایبری و تاثیر آن بر صلح و امنیت جهانی است.

نماینده استونی در سازمان ملل نیز گفت: ما در یک اوضاع پیچیده قرار داریم که مشابه دیگر مسائل امنیت بین المللی دیگر نیست. این یک مسئله معمول مربوط به کنترل تسلیحات نیست که بتوانیم برای آن یک معاهده امضا کرده و سپس آن را تایید کنیم. ما در این راستا به یک رویکرد مبتکرانه‌تر نیاز داریم