نسخه کاغذی تا ۱ ماه آینده حذف می‌شود
نسخه کاغذی تا ۱ ماه آینده حذف می‌شود

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح مدیران آینده گفت: امروز انتصاب مدیران بر مبنای شایستگی بدون تبعیض و توصیه صورت می‌گیرد و اگر این طرح به صورت بلندمدت استمرار یابد اثر خوبی برای سازمان دارد. به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر با […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح مدیران آینده گفت: امروز انتصاب مدیران بر مبنای شایستگی بدون تبعیض و توصیه صورت می‌گیرد و اگر این طرح به صورت بلندمدت استمرار یابد اثر خوبی برای سازمان دارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر با موضوع شایسته گزینی و شایسته سالاری در تامین اجتماعی (طرح مدیران آینده) با بیان اینکه در هر سازمانی شایسته سالاری برای تصدی مسئولیت ها بسیار حائز اهمیت است گفت: سازمان های مختلف از روش های مختلف بهره می‌گیرند تا از مسیری علنی بهترین ها را انتخاب کنند تا در مسؤلیت های مدیریتی قرار بگیرند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در راستای تامین نیرو، دو شیوه جذب را در دستورکار داشت که نخست جذب نیروهای پیمانی که بعدا رسمی می‌شوند و دوم نیروهای قراردادی که در بخش های اداری و پشتیبانی مشغول به کار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از ۱.۵ سال قبل مقدمات برگزاری دو آزمون استخدامی فراهم شد گفت: رویکرد این بود که نیاز فوری که به علت بازنشستگی و خروج نیروها ایجاد شده بود برطرف شود و در آینده هم اگر کمبودی ایجاد شد بتوانیم کمبودها را از همین مسیر برطرف کنیم. رقابتی و عادلانه بودن جذب نیز مدنظر بود.

سالاری ادامه داد: در بخش ارتقاء و انتخاب مدیران کار سخت تر بود. برای اجرای طرح مدیران آینده در مرداد ۹۸ فراخوانی منتشر و اعلام کردیم از این پس همکاران در فرایندی انتخاب خواهند شد که مرحله اول آن شرکت در آزمونی است که سازمان سنجش برگزار می کند. شهریور سال ۹۸ این آزمون برگزار شد و همکاران استقبال کردند.

سالاری ادامه داد: کسی که در آزمون شرکت نکرده بود فضای برای ورود به سطوح مدیریتی نداشت و به همین علت تقاضایی برای آزمون‌ مجدد مطرح شد و یک سال بعد مجدد آزمونی برگزار کردیم و زمینه انتخاب مدیران به صورت فرایندی فراهم شد.

وی با بیان اینکه همکارانی که متوسل به عوامل برون سازمانی نمی شدند خیلی خوب با این فرایند همراه شدند گفت: امروز انتصاب مدیران بر مبنای شایستگی بدون تبعیض و توصیه صورت می‌گیرد و اگر این طرح به صورت بلندمدت استمرار یابد اثر خوبی برای سازمان دارد، این مسیر را تا امروز طی کرده ایم و ادامه خواهیم داد. ‌

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در جمع بندی این نشست اظهار کرد: چهار مرحله از پنج مرحله استقرار نظام الکترونیک را طی کردیم و از اسفندماه دیگر دفترچه چاپ نمی کنیم. پیشرفت کار خوب بوده است و یک گام باقی مانده تا اعلام کنیم دیگر کاغذ نمی پذیریم که به زودی و احتمالا ظرف یک ماه آینده بتوانیم اعلام کنیم.

وی ادامه داد: همکاری بخش خصوصی خوب بوده و مطب ها و داروخانه به سامانه متصل اند و اگر برخی بیمارستان های دولتی هم کار را تکمیل کنند ما اعلام می کنیم دیگر کاغذ نمی پذیریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۳۰ خدمت را در قالب طرح ۳۰۷۰ غیرحضوری کردیم و البته تعداد دیگری افزوده شد و ۴۰ خدمت غیرحضوری شدند گفت: می توان گفت طرح ۴۰۸۰ است که ۴۰ خدمت، ۸۰ درصد مراجعات را منتفی می کند که یک تحول دیجیتال است.