‎مردم در صورت وجود مشکل در دریافت پوشش ارتباطی تلفن همراه به سامانه ۱۹۵ مراجعه کنند
‎مردم در صورت وجود مشکل در دریافت پوشش ارتباطی تلفن همراه به سامانه ۱۹۵ مراجعه کنند
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال رگولاتوری، از شناسایی و غیرفعال‌سازی تعدادی از تقویت‌کننده‌های غیرمجاز شبکۀ تلفن همراه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ فرهاد جاویدی با اشاره به این موضوع که اغلب تجهیزات غیرمجاز تقویت کننده سیگنال تلفن همراه به‌صورت غیرقانونی تولید و وارد کشور می‌شوند گفت: نصب و بهره‌برداری از تجهیزات و تقویت‌کننده های غیر مجاز شبکه تلفن همراه تأثیر بسیار نامطلوبی بر کیفیت پوشش شبکه‌های تلفن همراه در منطقۀ پیرامون نصب آن تجهیزات می‌گذارد.

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال با تأکید بر اینکه این عدم اجازۀ استفاده از این اقلام غیرمجاز باعث ارتقاء کیفیت شبکه تلفن همراه در مناطق تحت پوشش می شود؛ گفت: اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقۀ شمال، در سال جاری، نسبت به شناسایی این تجهیزات در ۲هزار و ۴۷ نقطه اقدام کرده ‌است که از این نقاط حدود هزار و ۲۰۷ مورد تجهیزات غیر مجاز جمع آوری و یا غیر فعال شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که از خرید و نصب این تجهیزات خودداری و در صورت وجود مشکل در دریافت پوشش شبکۀ تلفن همراه، موضوع را از طریق سامانه شکایات ۱۹۵ پیگیری کنند.