موبایل ارزان تی سی ال با نمایشگر شبیه کاغذ رونمایی شد
موبایل ارزان تی سی ال با نمایشگر شبیه کاغذ رونمایی شد
آی سی تی نیوز - تی سی ال دو موبایل ارزان با نمایشگر NXTPAPER رونمایی کرده است. این نمایشگر که مخصوص تبلت است دارای ۲۵ درصد کنتراست بیشتر نسبت به نمایشگرهای E Ink و ۶۵ درصد صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی است.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، تی سی ال نخستین بار هنگام رونمایی از نمایشگر NXTPAPER اعلام کرد آن را برای تبلت و دستگاه های کتابخوان و نه موبایل ابداع کرده است.

اکنون می توان این گفته ها را نادیده گرفت زیرا شرکت از نخستین موبایل با نمایشگری مجهز به همین فناوری رونمایی کرده است. مدل های TCL ۴۰ NXTPAPAER دستگاه های ارزان قیمتی با مشخصات موبایل های میان تا پایین رده هستند که به چشمان آسیب نمی زنند.

شرکت چینی تی سی الNXTPAPAER را ترکیبی از نمایشگر و کاغذ معرفی و تاکید می کند که ۲۵ درصد کنتراست بیشتری نسبت به نمایشگرهای E Ink دارد و از سوی دیگر ۶۵ درصد بیشتر در مصرف برق صرفه جویی می کند.

جدیدترین نسخه این نمایشگر ۵۰۰ nit درخشندگی دارد و قابلیت کاهش نور آبی آن تأیید شده است. تی سی ال اعلام کرد این فناوری می تواند از سلامت چشمان کاربر محافظت کند و همزمان رنگ را به طور دقیق نشان دهد و از زرد شدن نمایشگر اجتناب کند. دمای رنگ نمایشگر نیز به طور خودکار بر اساس زمان و محیط تطبیق می یابد.

همانطور که نام دستگاه هایTCL ۴۰ NXTPAPER و TCL ۴۰ NXTPAPER ۵G نشان می دهد، این موبایل ها طراحی و مشخصات متفاوتی دارند. TCL ۴۰ NXTPAPER دارای یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی+FHD و یک سوراخ است که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی زیر آن قرار دارد.

دوربین پشتی نیز ۵۰ مگاپیکسل است. علاوه بر آن در این موبایل تراشه مدیا تک هلیو جی۸۸ همراه ۸ گیگابایت RAM و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به کار رفته است. این دستگاه به اینترنت ۴G متصل می شود و قیمت آن هنگام عرضه در سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی ۱۹۹ یورو اعلام شده است.

TCL ۴۰ NXTPAPER ۵G همانطور که از نامش پیداست قابلیت اتصال ۵G را ارائه می دهد اما بقیه مشخصات آن به شدت رده پایین تر است. این دستگاه دارای نمایشگر کوچک تر ۶.۵ اینچی +HD با یک بریدگی است که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی زیر آن قرار دارد. دوربین پشتی آن نیز مانند موبایل دیگر ۵۰ مگاپیکسلی است. درTCL ۴۰ NXTPAPER ۵G از تراشه مدیاتک ام تی ۶۸۳۳وی با ۶ گیگابایت RAM و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره به کارفته است. این دستگاه در اکتبر سال جاری میلادی با قیمت ۲۴۹ دلار در بازار عرضه می شود.

هر دو مدل بعدا در بازار جهانی عرضه خواهند شد.

در این موبایل های به غیر از ویژگی های مختلف نمایشگر NXTPAPER نکته متمایز است. هر کدام از دستگاه ها یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی دارند.