رویداد «ایده‌بازار پُست» برگزار می‌شود
رویداد «ایده‌بازار پُست» برگزار می‌شود
آی سی تی نیوز -عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: اکنون ۷۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی فعال در حوزه‌های تخصصی لجستیک، پست و تجارت الکترونیک در مرکز نوآوری شرکت ملی پست مشغول فعالیت هستند. بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در رویداد «ایده‌بازار پست» شرکت خواهند کرد.

«محمدرضا قادری» در گفت‌وگو با ایرنا درباره رویداد «ایده‌بازار پست» که ۲۸ اردیبهشت پس از روز جهانی ارتباطات در موزه ارتباطات برگزار می‌شود، افزود: ایده‌بازار پست نمایشگاه یک روزه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های عضو مرکز نوآوری پست است تا بتوانند دستاوردهای خود را در آن به نمایش بگذارند.

قادری تاکید کرد: دستاوردهای این شرکت‌ها در حوزه‌هایی مانند خدمات پستی، خدمات لجستیکی، پیک‌های شهری، سرویس‌های جمع‌آوری، تجارت الکترونیکی، بهینه‌سازی مسیر، سرویس‌های نقشه، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی است.

وی تصریح‌کرد: در مرکز نوآوری شرکت ملی پست، ۴۰ شرکت استارتاپی و ۳۰ شتاب‌دهنده تخصصی مشغول فعالیت هستند، در تلاش هستیم تا بستری برای حضور همه این شرکت‌ها در این رویداد فراهم شود. برآورد ما این است که حداکثر آن‌ها بتواند در این رویداد شرکت کنند، البته برآورد کنونی ما این است بیش از ۶۰ درصد شرکت‌ها در این رویداد حضور پیدا کنند.

قادری خاطرنشان‌کرد: برای شرکت‌های متقاضی حضور در این رویداد فضای رایگانی در موزه ارتباطات درنظر گرفته‌ شده است. آن‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر دستاوردهای خود را ارائه بدهند. همه را دعوت و تشویق می‌کنیم که در این رویداد حضور پیدا کنند.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست افزود: از آن‌جایی که مرکز نوآوری شرکت ملی پست به صورت تخصصی در حوزه لجستیک، پست و تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند از همه همکاران‌ و مدیرانی که در شرکت ملی پست هستند دعوت کردیم تا با صبر و حوصله با این افراد گفت‌وگو و نیازمندی‌های خود را پیگیری کنند.

وی افزود: در این رویداد علاوه بر وزارت ارتباطات از حوزه‌های مرتبط با حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک دستگاه‌های دولتی، ساختار صنعت وحتی بخش خصوصی دعوت می‌شود تا در این رویداد حضور پیدا کنند.

قادری درباره اینکه آیا شرکت ملی پست به این شرکت‌ها تسهیلات نیز ارائه می‌دهد گفت: شرکت پست ردیف اعتباری برای ارائه تسهیلات ندارد و وظایفش این نیست. ما امکاناتی داریم را با این شرکت‌ها به اشتراک می‌گذاریم و برای دریافت تهسیلات، آنها را به نهادهای مختلف مانند سازمان فناوری اطلاعات ایران، معانت علمی و صندوق نوآری و شکوفایی معرفی می‌کنیم تا بتوانند از آن‌ها تسهیلات دریافت کنند.

وی درباره اولین رویداد «ایده‌بازار پست» گفت: مرکز نوآوری شرکت ملی پست در ابتدا هفت عضو داشت و در رویدادی که برگزار شد، ۱۷ مجموعه شرکت کردند. این مجموعه اکنون ۷۰ عضو دارد و برنامه داریم تا هر ۶ ماه یکبار این رویداد را برگزار کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست تاکرد کرد: برگزاری چنین رویدادی باعث می‌شود اکوسیستمی که تشکیل شده با مسئولان دیدار داشته باشند و این نویدبخش پیشرفت در این حوزه است.

به گزارش ایرنا، مرکز نوآوری در پارک فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات (فاوا) سال گذشته و با هدف بهینه‌سازی عملیات اصلی لجستیکی، توسعه خدمات شرکت ملی پست و به‌ویژه خدمات سکوی تجارت الکترونیک از طریق بخش خصوصی و استارتاپ‌ها تاسیس شد.

روز جهانی ارتباطات از سال ۱۹۶۹ تا کنون هر سال در روز هفدهم ماه می (۲۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود که مصادف است با تاریخ تأسیس اتحادیه بین‌المللی مخابرات و امضای اولین کنوانسیون بین‌المللی مخابرات در سال ۱۸۶۵ در شهر پاریس است.
اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در بیانیه خود به مناسبت بزرگداشت این روز، ابراز امیدواری کرده است که ابتکارات و خلاقیت‌ها با محوریت فناوری‌های دیجیتال به ارتقا کیفیت زندگی افراد سالمند در جهان بینجامد. این اتحادیه «فناوری‌های دیجیتال در خدمت سالمندان» را به عنوان شعار سال ۲۰۲۲ اعلام کرد.