آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید تخمین زده می شود که بازار موبایل در سال جاری میلادی ۷.۷ درصد نسبت به سال قبل رشد کند. این رقم بیشترین میزان رشد بازار مذکور از ۲۰۱۵ میلادی تاکنون است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، پیش بینی می‌شود رشد بازار جهانی موبایل در سال جاری […]

آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید تخمین زده می شود که بازار موبایل در سال جاری میلادی ۷.۷ درصد نسبت به سال قبل رشد کند. این رقم بیشترین میزان رشد بازار مذکور از ۲۰۱۵ میلادی تاکنون است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، پیش بینی می‌شود رشد بازار جهانی موبایل در سال جاری به بالاترین میزان از ۲۰۱۵ میلادی تاکنون برسد. طبق اطلاعات در ۲۰۲۱ میلادی تعداد محموله‌های موبایل بارگیری شده به ۱.۳۸ میلیارد دستگاه می‌رسد که نشان دهنده رشدی ۷.۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.

طبق گزارش شرکت IDC روند صعودی بازار جهانی موبایل در سال آینده میلادی با رشد سالانه ۳.۸ درصدی ادامه خواهد یافت. تخمین زده می‌شود در سال آینده میلادی تعداد محموله‌های بارگیری شده موبایل به ۱.۴۳ میلیارد دستگاه برسد.

روند صعودی بازار جهانی موبایل در حالی اتفاق می‌افتد که فناوری ۵G گسترش یافته و دستگاه‌های مجهز به آن نیز وارد بازار شده‌اند. از سوی دیگر تقاضا برای موبایل‌های ۴G میان رده و ارزان قیمت نیز قدرتمند است.

به گفته آنتونی اسکارسلا مدیر بخش تحقیقاتIDC، بیشترین میزان رشد سالانه بازار از ۲۰۱۵ میلادی تاکنون، در سال جاری اتفاق افتاده است. این درحالی است که استفاده از فناوری ۵G در موبایل‌های رده بالا، میان رده و ارزان قیمت گسترش یافته است.