آی سی تی نیوز - رییس آژانس حفاظت از داده اسپانیا اعلام کرد مشغول توسعه یک فناوری احراز هویت است تا اجازه ندهد کودکان به محتوای نامناسب آنلاین مانند سایت های هرزنگاری و قمار دسترسی یابند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، با دیجیتالیزه شدن امور و تسهیل دسترسی به هر نوع محتوایی با کمک موبایل، نگرانی ها درباره تاثیر هرزنگاری، محتوای خشونت بار و مخرب بر کاربران جوانی که هویت آنها همچنان در حال شکل گیری است، در سراسر جهان افزایش یافته است.

بیش از نصف نوجوانان اسپانیایی قبل از ۱۳ سالگی به محتوای هرزنگاری دسترسی داشته اند. مار اسپانا که ریاست آژانس ملی حفاظت از داده اسپانیا به نام AEPDرا برعهده دارد، در یک کنفرانس خبری گفت: تنها با کنترل سن دسترسی به محتوای هرزنگاری می توان تاثیر عمیقی را که بر رشد، سلامت و زندگی فرد می گذارد، دریافت.

در ماه جاری میلادی انگلیس نیز یک دستورالعمل جدید کنترل سن کاربران اعلام کرد تا از دسترسی نوجوانان و کودکان به هرزنگاری آنلاین جلوگیری کند.

استفاده نامناسب از موبایل توسط افراد زیر سن قانونی در اسپانیا در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی توجهات را به خود جلب کرد. در آن زمان دادستان های این کشور تحقیقی درباره تصاویر جعلی دختران نوجوانی آغاز کردند که با کمک یک اپ هوش مصنوعی ابداع شده و در شبکه های اجتماعی می چرخید.

هفته گذشته وزیر آموزش این کشور قوانین مربوط به استفاده از موبایل در مدارس را مشخص و پیشنهاد کرد طی ساعات درسی در مدارس ابتدایی استفاده از این دستگاه مجاز نباشد و در دبیرستان ها تحت نظارت معلم از موبایل استفاده شود.

او با مقامات محلی که سیاست های آموزشی خود را کنترل می کنند، در ماه ژانویه دیدار می کند تا درباره اجرای طرح گفتگو کنند.

فناوری جدیدی که از آن بحث شده توسط شرکت Royal Spanish Mint توسعه می یابد. این امر به تهیه کنندگان سرویس های اینترنت اطمینان می دهد کاربر یک فرد بزرگسال است تا حداقل سن ثبت شده برای دسترسی به شبکه اجتماعی را دارد.

کاربران می توانند اپ را دانلود کنند که یک کد QR یا گواهینامه ای است که سن آنها را با استفاده از کارشناسایی، کارت سلامت یا محل اقامت، گواهینامه رانندگی یا پاسپورت تایید می کند. این اپ اطلاعات خصوصی کاربران را برای طرف ثالث فاش نمی کند. اپ مذکور احتمالا تا اواسط ۲۰۲۴ میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.