آی‌سی‌تی نیوز – رییس پلیس فتا استان تهران گفت: پلیس در حوزه امنیت و فرآیندی بر اساس تعریف قانون حامی همیشگی استارتاپ ها است به گزارش ایرنا، سرهنگ «داوود گودرزی» در بازدید از دهمین نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس افزود: بیشتر شرکت‌کنندگان افرادی جوان هستند که ایده‌های خیلی خوبی برای ارائه دادند. برخی از […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس پلیس فتا استان تهران گفت: پلیس در حوزه امنیت و فرآیندی بر اساس تعریف قانون حامی همیشگی استارتاپ ها است

به گزارش ایرنا، سرهنگ «داوود گودرزی» در بازدید از دهمین نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس افزود: بیشتر شرکت‌کنندگان افرادی جوان هستند که ایده‌های خیلی خوبی برای ارائه دادند. برخی از این ایده‌ها می‌توانند برای توسعه در جاهای مختلف راه‌گشا باشند.

گودرزی ادامه داد: در مقام پلیس حامی استارت‌آپ‌ها هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم موتور پیش‌ران توسعه کشور با سرعت بیشتری جلو رود. چه از منظر امنیتی و از نظر فرایندی، آنچه که قانون برای ما تعریف کرده و در چهارچوب وظایف ما هست، قطعا حمایت خواهیم کرد.

وی در خصوص استفاده از دستاوردهای این شرکت‌ها در فرایندهای روزانه پلیس گفت: یکی از شاخه‌هایی که نیروی انتظامی هم از آن استفاده می‌کند، بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است. در حوزه پلیس سایبری احساس نیاز بیشتری کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم در خیلی جاها با این عزیزان تعامل داشته باشیم و از یک سری ظرفیت آنها استفاده کنیم.

گودرزی در خصوص حمایت پلیس از استارتاپ ها گفت: قطعا یکی از مولفه‌های اصلی توسعه استارت‌آپ‌ها، مولفه‌های امنیتی است. پلیس فتا به عنوان لابراتوار خروجی تمام موضوعات امنیتی می‌تواند در حوزه تهدیدات، اطلاعات بسیار باارزشی در دسترس این عزیزان قرار دهد و فرایند فنی و امنیتی آنها را تسهیل کند و امنیت آنها را بالا برود.

وی تاکید کرد: در حوزه پلیس سعی کردیم با تالیف یک دستور عمل، امکان آسیب‌پذیری در برابر حملات سایبری را کاهش دهیم. اگر استارت‌آپ‌ها با توجه به این دستورعمل و بر اساس سناریوهای واقعی، موارد اشاره شده را مراعات کنند، آسیب پذیری بسیار کمتر خواهد شد.

دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۱) روز قبل به پایان رسید.