۱۷۶ باند کلاهبرداری رایانه‌ای از ابتدای سال
۱۷۶ باند کلاهبرداری رایانه‌ای از ابتدای سال
رئیس پلیس فتا فراجا گفت: از ابتدای سال 176 باند در زمینه کلاهبرداری رایانه ای متلاشی شد که در این رابطه 329 نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش فارس، سردار وحید مجید در تشریح خبر انهدام ۱۷۶ باند کلاهبرداری رایانه‌ای اظهارداشت: با وصول پرونده های متعددی به پلیس فتا یکی از استان ها با موضوع مزبور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهمان پرونده طی برقراری تماس صوتی با شهروندان در بستر پیام رسان های موبایلی و اعلام برنده شدن در قرعه کشی با آرم صدا و سیما اقدام به اخذ اطلاعات شخصی ، بانکی و به دنبال آن فعال سازی سامانه های بانکداری الکترونیک کرده و در نهایت از حساب مالباختگان برداشت غیرمجاز می کردند.

رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا ، در نهایت متهمان پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از اخذ مجوزهای قضائی دستگیر شدند.

 وی خبر داد:  این افراد سودجو در تحقیقات انجام شده به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کرده و در بررسی های صورت گرفته تا کنون تعداد ۶۳ نفر مالباخته با ارزش ریالی بالغ بر ۴ میلیارد ریال مورد شناسایی قرار گرفته اند .

رئیس پلیس فتا فراجا بیان داشت : برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان ها، از ابتدای سال جاری تعداد ۱۷۶ باند در زمینه کلاهبرداری رایانه ای شناسایی  شدند که در این رابطه ۳۲۹ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی گردیده اند.

سردار مجید تصریح کرد: هر گونه تماس تلفنی یا پیام دریافتی از خطوط شخصی و پیام رسان ها به ویژه شبکه های اجتماعی خارجی با آرم صدا و سیما با عنوان برنده شدن در قرعه کشی و یا اهدای جوایز با هدف کلاهبرداری است  لذا هموطنان عزیز توجه داشته باشند که صداوسیما و هیچ دستگاهی برای پرداخت جوایز اقدام به تماس صوتی از پیام رسان ها و خطوط تلفن همراه و شخصی نکرده؛ بنابراین از ارائه هر گونه اطلاعات شخصی و کدهای دریافتی از طریق پیامک به افراد ناشناس اکیداً خودداری کنند.