blank
به گفته منابع آگاه هلدینگ تنسنت در چین از تشکیل یک واحد «واقعیت گسترش یافته» به کارمندانش خبر داد. این در حالی است که این شرکت قبلا روی مفهوم متاورس از دنیاهای مجازی سرمایه گذاری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، واقعیت گسترش یافته (Extended reality) اصطلاحی است که به تمام محیط های واقعی و مجازی و واکنش های میان انسان و ماشین اشاره دارد که به وسیله فناوری رایانشی و گجت های پوشیدنی انجام می شود. این فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را نیز در بر می گیرد.

مسئولیت واحد جدید در تنست ایجاد کسب و کار واقعیت گسترش یافته از جمله نرم افزار و سخت افزار است. لی شن مدیر ارشد فناوری بخش گلوبال گیمز تنست بر این واحد نظارت می کند.

به گفته ۲ منبع آگاه این واحد به تدریج بیش از ۳۰۰ کارمند خواهد داشت. با توجه به آنکه تنسنت مشغول کاهش هزینه ها و استخدام نیروهای جدید است، این روند کمی غیرمنتظره به نظر می رسد. البته برنامه های استخدام هنوز کامل مشخص نیست و شرکت تعداد کارمندان واحد براساس عملکرد آن تعیین می شود.

به گفته منابع آگاه واحد مذکور در ابتدای سال جاری ایجاد شده اما این موضوع تا به حال مسکوت مانده بود. سرمایه گذاران، کارآفرینان و شرکت های بزرگ فناوری جهان از سال گذشته میلادی تمرکز خود را به متاورس تغییر داده اند.

شرکت هایی مانند مایکروسافت و دیزنی نیز اعلام کرده اند مشغول توسعه فناوری متاورس خود هستند. از سوی دیگر اپل و بایت دنس( مالک چینی اپ تیک تاک) در حال توسعه هدست های مخصوصی هستند که فناوری ها واقعیت گسترده را نیز در بر می گیرد.