۱۲ درصد خدمات دولت، هوشمند شده است
۱۲ درصد خدمات دولت، هوشمند شده است
آی سی تی نیوز - وزیر ارتباطات با اشاره به هوشمندسازی 12 درصد از خدمات دولت، گفت: ماهواره‌های متعددی در دست ساخت و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم و سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را به شکل منظومه در فضای کشور داشته باشیم.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران از جمله کارهای مشترک وزارت ارتباطات و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته را هوشمندسازی خدمات دانست و گفت: پارسال پنجره واحد خدمات دانشگاه‌ها فعال شد که ۲۶۰ دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه جهانی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است.
وی با اشاره به اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال قبل از آن نیز مورد تقدیر این اتحادیه قرار گرفته بود، افزود: امسال مسیر هوشمندسازی خدمات دولت را دنبال می کنیم و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه شد که ۱۲ درصد از آن بصورت هوشمند درآمد و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.
زارع پور همچنین در مورد حوزه فضایی تصریح کرد: ماهواره‌های متعددی در دست ساخت و آماده پرتاب داریم و یکی از برنامه های امسال تلاش برای منظومه سازی است تا بتوانیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی متعددی را به شکل منظومه در فضای کشور داشته باشیم.
وزیر ارتباطات در ادامه در مورد تعهد اپراتورهای ارتباطی برای افزایش کیفیت اینترنت خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی را برای افزایش سرعت اینترنت توسط اپراتورها مشخص کرده‌ایم که براساس آن شاخص‌ها، اپراتورها باید سرعت اینترنت را افزایش دهند و به اهداف مشخص‌شده برسند.
وی با بیان اینکه روز گذشته نتایجی از مراجع جهانی منتشر شد که نشان می‌داد نسبت به سه ماه قبل حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد سرعت اینترنت کشور افزایش پیدا کرده است، افزود: این روند ادامه دارد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته ان شاءالله امسال نسبت به سال قبل سرعت اینترنت همراه تا ۵۰‌ درصد ارتقا خواهد یافت.
زارع پور اظهار کرد: داشبوردی طراحی شده که مردم بتوانند به‌صورت شفاف گزارش‌های ماهانه میانگین سرعت اینترنت را دریافت کنند.
در ادامه وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تولید گوشی با وزارت صمت است، گفت: برای تولید گوشی ایرانی یک برنامه ای را با همکارانمان در وزارت صمت دنبال می کنیم.