آی‌سی‌تی نیوز – یک گزارش نشان می‎دهد که محققان در سال ۲۰۲۱ شاهد حملات سایبری بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۰ بوده‎اند. به گزارش میزان سال ۲۰۲۱ از نظر امنیت سایبری یک رکورد جدید به ثبت رساند. به گزارش «بلاک چک پوینت»، در ماه اکتبر گذشته، «چک پوینت ریسرچ» افزایش ۴۰ درصدی حملات سایبری در سطح […]

آی‌سی‌تی نیوز – یک گزارش نشان می‎دهد که محققان در سال ۲۰۲۱ شاهد حملات سایبری بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۰ بوده‎اند.
به گزارش میزان سال ۲۰۲۱ از نظر امنیت سایبری یک رکورد جدید به ثبت رساند.

به گزارش «بلاک چک پوینت»، در ماه اکتبر گذشته، «چک پوینت ریسرچ» افزایش ۴۰ درصدی حملات سایبری در سطح جهان را گزارش داد، به طوری که از هر ۶۱ سازمان در سراسر جهان، یک سازمان هر هفته تحت تأثیر باج افزار قرار گرفته‎اند.

«چک پوینت ریسرچ»، همچنین می‎گوید که از اواسط سال ۲۰۲۰ تا سراسر سال ۲۰۲۱، روند افزایشی در تعداد حملات سایبری وجود داشته است؛ این روند در پایان سال ۲۰۲۱ بالاترین میزان را ثبت کرد و به ۹۲۵ حمله سایبری در هفته به ازای هر سازمان در سطح جهانی رسید.

به طور کلی در سال ۲۰۲۱، محققان شاهد رشد ۵۰ درصد حملات هکری در هفته به شبکه‌های شرکتی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بوده‎اند.

در سال ۲۰۲۱، بخش آموزش و تحقیق از بخش‌هایی بود که بیشترین حجم حملات سایبری را با میانگین هزار و ۶۰۵ حمله در هر سازمان در هر هفته تجربه کردند؛ این افزایش ۷۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بود.

پس از آن بخش‎های دولتی و نظامی با هزار و ۱۳۶ حمله سایبری در هفته (۴۷ درصد افزایش) و صنعت ارتباطات با هزار و ۷۹ حمله در هفته به ازای هر سازمان (۵۱ درصد افزایش) قرار دارند.

آفریقا، با میانگین هزار و ۵۸۲ حمله سایبری هفتگی به ازای هر سازمان، بیشترین حجم حملات را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد؛ این نشان دهنده افزایش ۱۳ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ است.

پس از آن آسیا-اقیانوسیه است که به طور میانگین هزار و ۳۵۳ حمله هفتگی به ازای هر سازمان دارد (۲۵ درصد افزایش) و پس از آن آمریکای لاتین، با هزار و ۱۱۸ حمله در هفته (۳۸ درصد افزایش)، اروپا با ۶۷۰ حمله در هفته (۶۸ درصد افزایش) و آمریکای شمالی، با میانگین ۵۰۳ حمله هفتگی به ازای هر سازمان (۶۱ درصد افزایش) قرار دارند.