کارآیی اپلیکیشن ارتباط مردم با نمایندگان مجلس باید بررسی شود
همراه ما باشید

 کارآیی اپلیکیشن ارتباط مردم با نمایندگان مجلس باید بررسی شود

آی‌سی‌تی‌نیوز - معاون فناوری ونوآوری وزارت ارتباطات گفت: ایجاد «اپلیکیشن ارتباط مردم با نمایندگان مجلس»، اقتضا می‌کند هدف از پیاده‌سازی این پلتفرم تعیین شود و مشکلات راه‌ کار‌های فناورانه موجود برای ارتباط با نمایندگان مجلس بررسی شود.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «ایجاد اپلیکیشنی برای ارتباط مردم با نمایندگان مجلس» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

ستار هاشمی معاون فناوری ونوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مطالبات مردمی مبنی بر ایجاد اپلیکیشنی برای ارتباط مردم با نمایندگان مجلس گفت: به‌ واسطه قابلیت‌ها، امکانات و دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، استفاده از ابزارها و پلتفرم‌های مجازی سهولت ارتباطات شهروندان را در پی خواهد داشت. گرچه پیاده‌سازی چنین پلتفرم‌هایی دسترسی کاربران و عموم جامعه را به خدمات و اهداف روزمره، ساده‌ تر می‌ کند اما بایستی توجه داشت که معمولاً ایجاد آن‌ها، به‌ واسطه تفکرات تجاری شرکت‌های بخش خصوصی و یا بر اساس مسئولیت‌های قانونی یا مدنی نهاد یا سازمان متولی، است.

 وی افزود: هر دستگاهی بسته به شرح وظایف، نیازمندی‌ها و مخاطبانش می‌تواند در صورت نیاز، نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ها و پلتفرم های مجازی برای ارتباط با مخاطبان خود اقدام کند. بر این اساس قبل از ایجاد «اپلیکیشن ارتباط مردم با نمایندگان مجلس»، اقتضا می‌کند هدف از پیاده‌سازی پلتفرم مذکور تعیین شود و به‌ منظور پیش‌بینی میزان کاربری و کارآیی و تکامل آن، بررسی مشکلات راه‌ کار‌های فناورانه موجود برای ارتباط با نمایندگان مجلس، بررسی شود.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر پایگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی به نشانیparliran.ir، صندوق پیامهای صوتی مجلس به شماره تماس ۳۹۹۳۱ و ارتباط مستقیم با نمایندگان از طریق وب‌سایت ها و صفحات شخصی آن‌ها در فضای مجازی، پل‌های ارتباط مجازی مردم با نمایندگان مجلس ، محسوب می ‌شوند.

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه