ثبت ۸۰ درصد جرایم رانندگی با دست‌افزار سپهر
همراه ما باشید

ثبت ۸۰ درصد جرایم رانندگی با دست‌افزار سپهر

آی‌سی‌تی‌نیوز - رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توسعه دست افزار سپهر، ۸۰ درصد از جرایم با این دست افزارها ثبت و اعمال می‌شود و فرآیند کاغذی در حال منسوخ شدن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید کمال هادیانفر در آئین افتتاح پروژه‌های هوشمندسازی پلیس اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می‌فرستیم و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم امنیت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدان نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم و برای فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی آرزوی طول عمر توأم با صحت و سلامتی داریم و فرصت را مغتنم شمرده و فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به همه همکارانم در سراسر کشور تبریک می گویم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به افتتاح پروژه‌های هوشمندسازی پلیس ادامه داد: همه جوامع به ویژه کشورهای توسعه یافته نیازمند تحول و هوشمندسازی در حوزه‌هایی چون دولت هوشمند، آموزش و کسب و کار هوشمند، شهروند هوشمند، امنیت هوشمند و … هستند.

وی با بیان اینکه گامی که امروز نیروی انتظامی برداشته، بخشی از آن زیست بوم کلان در حوزه هوشمند سازی است، ادامه داد: الحمدلله نیروی انتظامی در هوشمندسازی و بهره مندی از فناوری‌های نوین پیش گام است و در این حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه‌هایی چون مدیریت، ارائه خدمات، شماره گذاری، اجراییات، ترخیص، مدیریت یکپارچه تصادفات و … مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا گام‌های مطلوبی برداشته است.

سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس یادآور شد: در ارائه خدمات از قاعده پیش بینی پذیری و کاهش هزینه‌های مردم و سازمان (ناجا) بهره مند می‌شویم.

وی ادامه داد: اصلاح روش‌ها و فرآیندها در این پلیس در تداوم گام‌هایی است که در راستای هوشمندسازی برداشته‌ایم؛ ما در پلیس راهور مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع تحول سیستمی در حوزه‌های نوآوری در سامانه‌ها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کرده‌ایم و این گام‌ها از سال گذشته برداشته شده است.

  • ارتباط پیامکی با ۳۶ میلیون راننده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: ایجاد ارتباط پیامکی با ۳۶ میلیون راننده توسط این پلیس جاری و ساری شده است؛ یک ارتباط دو سویه با مردم (رانندگان) ایجاد کردیم برای اینکه این جامعه هدف از موضوعات مربوطه مطلع شوند؛ همچنین با راه اندازی سامانه رفع توقیف و سیستماتیک کردن این فرآیند، با کاهش ۵ هزار مراجعه کننده در روز مواجهه شده‌ایم.

سردار هادیانفر با اشاره به ارائه خدمات نقل و انتقال خودرو در بستر اینترنتی (نوبت دهی اینترنتی) خاطر نشان کرد: با توسعه دست افزار سپهر، ۸۰ درصد از جرایم با این دست افزارها ثبت و اعمال می‌شود و فرآیند کاغذی در حال منسوخ شدن است.

وی اشاره کرد: استفاده از دست افزارهای سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی این امکان را می‌دهد که در زمان اعمال قانون کلیه اطلاعات مربوط به راننده و خودرو را داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: به زودی با شبکه یکپارچه ترسیم کروکی الکترونیکی، با همکاری بیمه شاهد این خواهیم بود که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارات مربوط به کروکی‌های تقلبی به صفر کاهش یابد.

  • ۵۱ درصد از خدمات ناجا را پلیس راهور به مردم ارائه می‌کند

وی همچنین با ارائه توضیحاتی درباره تلاش برای راه اندازی آموزشگاه‌های رانندگی به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: با فرآیندهای هوشمندسازی به دنبال تسریع و تسهیل خدمات دهی به مردم هستیم؛ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سالانه ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به جامعه هدف ارائه می‌کند؛ یعنی سهم ۵۱ درصدی از کل خدمات دهی ناجا بر عهده این پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور (راننده، سرنشین، عابر) به نوعی همه کاربر ترافیکی هستند و از خدمات ما بهره می‌برند، خاطر نشان کرد: سالانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در حوزه شماره گذاری خودرو ارائه می‌دهیم و با راه اندازی نوبت دهی اینترنتی درشماره گذاری و فرآیند نقل و انتقال خودرو شاهد رضایت مندی مردم هستیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه سامانه‌های هوشمند این پلیس در بستر اپلیکیشن «پلیس همراه من» و سایت «پلیس راهور» بارگذاری شده است، تاکید کرد: مردم با مراجعه به این سامانه‌ها می‌توانند به سهولت از خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا بهره مند شوند.

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه