پلتفرم‌های آگهی باید به سامانه «امتا» متصل شوند
همراه ما باشید

پلتفرم‌های آگهی باید به سامانه «امتا» متصل شوند

آی‌سی‌تی‌نیوز - مدیر سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیک گفت: منتظر هستیم تا کسب و کارهای باقی مانده فرآیند اتصال خود به سامانه امتا را تکمیل کنند.

صدرالدین نورالدینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیک از سال گذشته فعال بود و بر اساس ابلاغ دادستانی سکوهای آگهی خودرو و مسکن از اول مهرماه الزام داشتند تا آگهی‌دهنده‌های خودشان را از طریق این سامانه احراز کنند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از کسب و کارهای آگهی اتصالات خودشان را با این سامانه برقرار کرده‌اند.

مدیر سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیک ادامه داد: تعدادی از کسب و کارهای مطرح حوزه آگهی به کارکرد این سامانه انتقاداتی داشتند و از نظر ما این انتقادات کارشناسی شده و دقیق نبود.

وی اضافه کرد: منتظر هستیم تا کسب و کارهای باقی مانده فرآیند اتصال خود به سامانه امتا را تکمیل کنند.

صدرالدین نورالدینی با اشاره به انتقادات کسب و کارهای مختلف در مورد سامانه امتا، توضیح داد: برخی از کسب و کارها عدم وجود API در این سامانه را مشکل می‌دادند و نمی‌خواهد که کاربرشان از پلتفرم آن‌ها خارج شود.

وی افزود: بر اساس الزام کمیسیون عالی امنیت مجازی صیانت از داده‌های مشتریان اولویت دارد و بر این اساس فرآیند احراز مشتریان باید در بستر سامانه امتا قرار بگیرد.

مدیر سامانه امتا تاکید داشت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی، تمام کسب و کارهایی که می‌خواهد درگاه پرداخت الکترونیک داشته باشند، باید نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: سامانه امتا می‌تواند وضعیت قیمت‌سازی در حوزه‌های مختلف را تا حد زیادی کنترل کند.

صدرالدین نورالدینی ادامه داد: در حال حاضر بازار خودرو و مسکن به طور آزمایشی و ورود اولیه در سامانه امتاع جدی گرفته‌ شده‌اند و دادستانی در نظر دارد تا در آینده‌ای نزدیک بازارهای مختلف را به این سامانه متصل کند.

وی افزود: در آینده نزدیک تمام پلتفرم‌هایی که با تامین‌کننده‌ها در ارتباط هستند، باید در فرآیند احراز هویتِ سامانه امتا قرار بگیرند.

مدیر سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیک تاکید داشت: در چرخه شکل‌گیری و فعالیت سامانه امتا مردم یکی از ذینفعان مهم هستند.

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه