(پانا) - غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر شبکه آموزش درباره آموزش و کرونا گفت که کرونا، شاید عظیم ترین و گسترده ترین تاثیر را بر نظام آموزشی جهان از زمان آغاز نظام آموزشی رسمی گذاشته است.
کریمی افزود: «آموزشهای تلویزیونی در شبکه شاد هم بارگذاری میشوند. بهترین معلمان در تهران به شبکه آموزش آمدند و به کمک چند شبکه دیگر تمام مواد درسی تدریس شد.»
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 89 درصد دانشآموزان در شبکه شاد ثبتنام کردهاند اما به این معنا نیست که همه دسترسی کامل به ابزار هوشمند دارند گفت: «حدود سه میلیون دانشآموز ابزار هوشمند ندارند که بخشی از آنها دانشآموزان اتباع خارجی هستند. 507 هزار دانشآموز پناهنده داریم که پیش بینی میکنیم آنها ابزار هوشمند ندارند و از کمیسیاریای عالی درخواست کردهایم پای کار بیایند.»
وی ادامه داد: «چون از قبل هم دچار مشکل کمبود معلم بودیم بسترهای آموزش مجازی فراهم شده بود اما امسال مدرسه مجازی ایرانیان راهاندازی کردیم که برای تمام پایهها آموزشها ارائه شود تا حتی اگر معلم تخصصی نداریم بتوانیم مباحث درسی را پوشش دهیم.»
به گفته کریمی هرایرانی خارج از کشور در هرنقطه از دنیا حتی اگر در مدرسه خارجی درس بخواند میتواند با گذراندن پنج درس در مدرسه مجازی، مدرک نظام جمهوری اسلامی را هم دریافت کند.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حتی اگر کرونا در چندماه آینده تمام شود آموزش دیجیتالی به یکی از ارکان آموزش تبدیل شده و دیگر امکان بازگشت به دوره قبلی وجود ندارد گفت: «در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی به جد دنبال آن هستیم حتی اگر وضعیت سفید باشد حتما آموزش مجازی را در دستورقرار دهیم و شورای عالی در حال بررسی است تا مصوبهای داشته باشد که حتی اگر وضعیت سفید باشد در شرایط عادی، حداقل شش ساعت آموزشها مجازی شوند.»
وی ادامه داد: «نکته بعدی این است که کیفیت آموزش از دست نرود. کرونا به زودی نخواهد رفت و لذا باید به کیفیت آموزش توجه کنیم چون ممکن است تعدادی از مدرسه بریده شوند و دیگر به مدرسه برنگردند.»