بالاترین ترافیک پست در زمان شیوع کرونا رقم خورد
همراه ما باشید

بالاترین ترافیک پست در زمان شیوع کرونا رقم خورد

آی‌سی‌تی‌نیوز - مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست گفت: شرکت پست با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی تاریخ خود در دوران کرونا، از ایمنی و سلامت کارکنان و مشتریان غافل نبوده است.

به گزارش پست، حمیدرضا آقاجانی مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست، با اشاره به حجم بالای ارسال مراسلات گفت: عملکرد شبانه روزی کارکنان اداره کل تجزیه و مبادلات در زمان شیوع کرونا، همسو با اهداف استراتژیک شبکه پستی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه همراه با سهولت دسترسی آسان و سریع همگانی به اینترنت و فناوری‌های نوین، کسب و کار در بستر فضای مجازی نیز گسترش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: در این شرایط، پست در سراسر دنیا به ویژه در ایران به عنوان بستری ارتباطی بسیار کارآمد، میان مشتریان و ارائه دهندگان خدمات و کالاها، دستخوش تحولاتی بنیادین شد.

به گفته آقاجانی، در ماه‌های اخیر و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش سطح آگاهی از خطرات ابتلا به این بیماری، گرایش مردم به خریدهای الکترونیکی بیشتر شد. به طوری که خریدهای اینترنتی بیش از پیش مورد استقبال عمومی قرار گرفت و تعداد زیادی از مردم با مراجعه به سایت‌ها و پایگاه‌های فروش خدمات و کالا، نیازمندی‌ها و مایحتاج خود را از فضای مجازی تهیه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل تجزیه و مبادلات پستی در جایگاه مهمترین و بزرگترین مرکز مبادله پستی کشور، با درک عمیق از همه‌گیری ویروس کرونا و با وجود تقارن موج اول شیوع این بیماری با تعطیلات نوروز، همه ظرفیت خود را برای خدمت‌رسانی شبانه‌روزی و بی‌وقفه به مردم به کار گرفت.

مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست افزود: کارکنان این حوزه  برای انجام ماموریت و رسالت اصلی شبکه که حمل و نقل و تحویل مرسولات و تحقق شعار اصلی پست یعنی «سرعت، دقت، امنیت» با وجود همه محدودیت‌های موجود و افزایش چشمگیر حجم مبادلات پستی، توانستند سهم بسزایی در کنترل شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

وی بیان کرد: با وجود آنکه در زمان شیوع موج اول کرونا، بسیاری از کسب و کارها تعطیل، خطوط پروازی و ریلی متوقف، حمل و نقل جاده‌ای محدود شد، اما شواهد موجود بیانگر آماده سازی و رهسپاری به موقع تمامی مرسولات وارده به این مجموعه و افزایش ۱۱۰ درصدی بسته، امانت و مرسولات تجارت الکترونیک در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه بودیم.

آقاجانی تصریح کرد: کارکنان مسئولیت پذیر و دلسوز اداره کل تجزیه و مبادلات توانستند با شیفت‌های شبانه‌روزی و بدون تعطیلی در هر شرایطی، وظیفه مهم دریافت، آماده سازی و رهسپاری به موقع کالاها و خدمات مورد نیاز مردم را با وجود تمامی محدودیت‌ها به شایستگی به انجام برسانند.

وی تاکید کرد: این اداره کل با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی در تاریخ خود، به هیچ وجه از جنبه‌های ایمنی و سلامت کارکنان و نیز دریافت کنندگان خدمات پست غافل نبوده و با هدف حفظ سلامتی و ایمنی نامه رسانان و هموطنان که انتظار داشتند بسته‌های خود را در شرایط کاملا بهداشتی و به دور از هرگونه آلودگی دریافت کنند، به طور مستمر و روزانه تمامی بخش‌های اجرایی و همچنین مرسولات پستی (بسته‌ها و امانات)، تجهیزات و اقلام مصرفی و… را پاکسازی، ضدعفونی و گندزدایی کرد.

به گفته آقاجانی، کارکنان اداره پست خارجه نیز به عنوان تنها درگاه بین المللی ورود و خروج مرسولات خارجه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با وجود خطرات و تهدیدات جدی سلامتی، ایثارگرانه و مسئولانه بسته‌های دریافتی از کشورهای دیگر را ضدعفونی و پاکسازی کرده و پس از ۴۸ ساعت قرنطینه، به مقاصد داخلی ارسال کردند.

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه