پروژه احداث پایانه بار قم مبتنی بر فناوری اطلاعات
همراه ما باشید

پروژه احداث پایانه بار قم مبتنی بر فناوری اطلاعات

آی‌سی‌تی‌نیوز - در سفر یک روزه مدیران کل دفاتر حمل و نقل کالا و سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به استان قم، مشکلات، موانع و راهکارهای اجرایی طرح احداث پایانه بار قم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمیدرضا شهرکی مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان در سفر یک روزه خود به استان قم، مشکلات اجرایی ساخت پایانه قم را مورد بررسی قرار دادند و بر لزوم انعطاف در طراحی و اجرا با رویکردهای اجرایی و عملیاتی مبتنی برپایه فن اوری اطلاعات (IT) در احداث این پایانه تاکید شد.

براساس این گزارش، در جلسه ای که به همین منظوربا حضور مدیرکل و مسئولان بخش حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم  در محل این اداره کل تشکیل شد، شهرکی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر ملحوظ داشتن افقهای بلندمدت در طرح احداث پایانه بار در شهر قم اظهارداشت:

باید تعریفی جامع و نگاهی منعطف بر پایه مدل مدیریتی معین چه در بخش سرمایه گذاری و چه در امور اجرایی و عملیاتی پروژه احداث این پایانه  مورد توجه قرار گیرد و در این راستا ضرورت دارد هرطرحی در احداث این پایانه حمل و نقل کالا، متناسب با مسایل و دغدغه های  موجود در چرخه حمل و نقل کالای این استان باشد.

در این جلسه که با حضور مسئولان و اعضای شرکت سرمایه گذار طرح احداث پایانه بارشهر قم تشکیل شد، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با یادآوری این که نگاه سازمان متبوع به سرمایه گذار اعم از بخش خصوصی و غیر آن، دیدگاهی حمایتی است، خاطر نشان ساخت: 

در حال حاضر احداث شهرک های حمل و نقل  مبتنی بر داده های سنتی، پاسخگوی نیازهای جامعه در بخش حمل ونقل کالا نمی باشد.

وی افزود: اولویت سازمان درزمینه احداث پایانه های بار با رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) است که باید این مهم درطراحی و اجرای این پروژه اعمال گردد.

در ادامه این نشست، محمد حسن کلهری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با اشاره  به این که استان قم قابلیت تبدیل به یک هاب حمل ونقل بین المللی را دارا است، اظهار داشت:

دستیابی به این مهم با توجه به موقعیت ویژه استان و محورهای مواصلاتی آن اعم از جاده ای و ریلی که کریدور ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور محسوب می شود و میزان ورودی های کالا در آن (در مقیاس تن بر کیلومتر) هفت برابر میانگین کشوری است، امکان پذیر است.

گفتنی است، پروژه احداث پایانه حمل کالای قم با مشخصات این پایانه در زمینی به مساحت 27 هکتار واقع در محور قدیم قم- تهران، از نیمه دوم سال گذشته فعال وعملیات دیوارکشی آن انجام شده است.

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه