امکان ثبت نام الکترونیکی متقاضیان در سامانه ستاد
همراه ما باشید

امکان ثبت نام الکترونیکی متقاضیان در سامانه ستاد

آی‌سی‌تی‌نیوز - مدیریت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از راه اندازی امکان ثبت نام برخط (Online) متقاضیان شرکت در معاملات دولتی بصورت غیر حضوری و رایگان در بستر سامانه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیریت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از راه اندازی امکان ثبت نام برخط (Online) متقاضیان شرکت در معاملات دولتی بصورت غیر حضوری و رایگان در بستر سامانه خبر داد.

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت “ستاد” بستر انجام انواع معاملات دولت با هدف افزایش کارآیی، شفافیت و سلامت معاملات دولتی مطابق با قوانین و مقررات در بستر وب می باشد. تامین کنندگان، مناقصه گران و مزایده گران می توانند جهت اطلاع از آخرین درخواست های خرید، مناقصه ها و مزایده ها به سایت اینترنتی SETADIRAN.IR مراجعه و نسبت به عضویت در سامانه اقدام و از مزایای انجام معامله با هزاران دستگاه دولتی در سطح کشور بهره مند شوند.

آرش عسکری افزود: متقاضیانی که بخواهند در معاملات دولتی شرکت نمایند، می توانند با مراجعه به سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به آدرس https://www.setadiran.ir/setad/cms/home، بخش ثبت نام (https://reg.setadiran.ir/reg/ui/web/onlineRegisterationIdentityLoad) از این امکان بدون نیاز به مراجعه حضوری بهره­مند شوند. لازم به ذکر است ثبت نام ایشان بصورت یکپارچه و متمرکز می­باشد و نیازی به ثبت نام مجدد بصورت جداگانه و مجزا برای تامین­کننده، مناقصه­گر و مزایده­گر نیست. همچنین پس از انجام ثبت نام و دریافت مشخصات کاربری، امکان فعال  شدن در هر سه زیرسامانه (خرید جزئی و متوسط، مناقصه و مزایده) به عنوان تأمین­کننده، مناقصه­گر و مزایده­گر برای ایشان فراهم خواهد بود.

همچنین ایشان اظهار داشتند با راه اندازی این امکان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گامی دیگر در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، تسهیل کاربری و حذف هزینه­های مرتبط به مراجعات حضوری، حذف عامل انسانی و سایر مزایای این طرح برداشته شده است. از مزایای ثبت نام برخط (غیر حضوری) نسبت به ثبت نام حضوری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

      ۱- ثبت نام رایگان

۲- عدم نیاز به مراجعه حضوری  (حذف هزینه های تردد در مراجعات)

۳- کاهش چشم گیر زمان ثبت نام

۴- عدم نیاز به مستندات کاغذی  (صرفه جویی در مصرف کاغذ)

۵- امکان ثبت نام آنلاین به صورت ۲۴ ساعته

۶- درج صحیح اطلاعات و عدم بروز خطای انسانی با توجه به استعلام آنلاین در لحظه (حذف عامل انسانی)

۷- احراز مدارک از طریق استعلام برخط

 

مدیریت سامانه اظهار داشت: در ایجاد و توسعه ثبت نام غیر حضوری در سامانه تعاملات و تبادلات سیستمی مختلفی با دستگاه­های متولی هر سرویس صورت پذیرفته است. این تبادلات بصورت برخط و از طریق وب سرویس­های متعدد برقرار شده است. فهرست موارد مذکور به شرح زیر به اطلاع می­رسد:

۱- سرویس اطلاعات هویتی

۲- سرویس اطلاعات مربوط به نشانی از طریق استعلام کدپستی

۳- بررسی صحت یکسان بودن کد ملی صاحب شماره تلفن همراه با شماره ملی فرد مسئول

۴- بررسی صحت کد شناسه ملی حقوقی شرکت ها

۵- استعلام کد فراگیر مربوط به اتباع خارجی

۶- استعلام کد اقتصادی

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه