۳۰۰ هزار تقاضا در صف واگذاری VDSL در تهران
همراه ما باشید

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تشریح کرد

 ۳۰۰ هزار تقاضا در صف واگذاری VDSL در تهران

 ۳۰۰ هزار تقاضا در صف واگذاری VDSL در تهران

آی‌سی‌تی‌نیوز - مجید صدری در لایو اینستاگرامی خود درباره فرایند فعالسازی اینترنت پرسرعت VDSL در کشور توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از شیوع ویروس کرونا و ضرورت جلوگیری از حضور فیزیکی افراد در مراکز اداری، مجید صدری رئیس شرکت مخابرات ایران در برنامه‌های زنده هفتگی که در صفحه شخصی اینستاگرامی‌اش ترتیب می‌دهد به بررسی وضعیت مخابرات استان‌های مختلف کشور پرداخته و با فعالان این عرصه گفتگو می‌کند.

صدری در برنامه زنده این هفته که شامگاه چهارشنبه ترتیب داد پس از دریافت گزارشی درباره وضعیت خدمات رسانی مخابرات استان یزد از مدیرکل مخابرات این استان، بر توجه به ارتباط مدیر با پرسنل زیر مجموعه و همچنین با مشتریان این شرکت و ضرورت پاسخ دهی به مشتریان در زمانی کمتر از ۲۴ ساعت توسط مدیران استانی تاکید کرد. او از مدیر کل مخابرات یزد خواست تا بر سرکشی از شهرستان‌های استان خود به صورت هفتگی اهتمام ویژه‌ای ورزیده و بر ملاقات عمومی با مردم و تداوم آن به وسیله فضای مجازی نیز تاکید ویژه کرد.

صدری در این باره گفت: با توجه به اینکه مخابرات بخش مهمی از فناوری اطلاعات ایران است باید در استفاده از فناوری اطلاعات زمینه پیشگام بوده و از حضور فیزیکی مردم در مراکز مخابرات تا حد ممکن پرهیز شود.

او بیان کرد: در راستای فعالیت بیشتر مناطق کشور در حوزه فناوری اطلاعات، اهمیت به پیمانکاران و توجه به توسعه و تولید در منطقه بسیار مهم است.

رئیس شرکت مخابرات ایران درباره نظارت این شرکت بر فعالیت مدیران استانی، توضیح داد: هرروز عصر با مدیران یک استان به صورت ویدئو کنفرانس جلسه‌ای برگزار شده و بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌شود؛ این کار از هزینه‌های اضافی برای سفر فیزیکی به استان‌های مختلف جلوگیری می‌کند. امیدواریم بعد از بیماری کرونا نیز بتوانیم از این تکنولوژی به صورت بهینه استفاده کنیم.

صدری در پاسخ به سوال خبرنگار حاضر در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی‌اش درباره روند فعالسازی اینترنت پرسرعت VDSL بیان کرد: تکنولوژی که ۱۰ سال است در کشور از آن استفاده می‌شود، ADSL است که میانگین سرعت قابل استفاده از آن ۱۰ مگ برثانیه است؛ در حال حاضر میانگین این سرعت در کشور ۸ مگ برثانیه است.

او افزود: بعد از پیشرفت سرعت اینترنت به ۳G و ۴G سرعت اینترنت کاربران به ۳۰ و ۴۰ مگ برثانیه رسید و در این شرایط استفاده از اینترنت ثابت برای مردم راحت نبود.

رئیس شرکت مخابرات کشور عنوان کرد: اوایل سال بر اساس دستور وزیر ارتباطات مقرر شد در سال ۹۹ حدود ۵ میلیون پورت پرسرعت VDSL و FTTH فراهم و در اختیار مردم قرارداده شود؛ هیئت مدیره شرکت مخابرات نیز از این طرح حمایت کرده و اقدام به اجرای آن کرد.

صدری ادامه داد: در تهران ۳۰۰ هزار نفر برای فعالسازی اینترنت VDSL خود ثبت نام کرده اند. هیچ هزینه‌ای برای ارتقاء اینترنت متوجه مشترک نمی‌شود، اما سرعت آن از ۱۰ مگ به ثانیه به ۴۰ مگ بر ثانیه افزایش می‌یابد.

او در خصوص هزینه استفاده از مودم‌های VDSL گفت: هزینه مودم توسط مشترک باید پرداخت شود که آن هم بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده به صورت اقساط شش ماهه و یک ساله به مشترک ارائه می‌شود. سعی شده است بسته‌های ارزان قیمت برای این اینترنت ارائه شود که در سایت شرکت مخابرات ایران قابل دسترسی است.

رئیس شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: این دو سرویس به مراتب هزینه کمتری نسبت به اینترنت موبایلبه ویژه برای بازی و تماشای فیلم دارد. در این زمینه مذاکراتی با موسسه‌های تولید محتوای فیلم مثل فیلیمو و نماوا برای تنظیم بسته‌های مشترک انجام شده است.

صدری ضمن گفتگو با تعدادی از نیروی انسانی شرکت مخابرات کشور و رسیدگی به اعتراضات آن‌ها درباره پرداخت معوقات کارکنان این شرکت بیان کرد: معوقات در حال پرداخت است؛ شاید در مواردی به دلیل نبود نقدینگی در شرکت، این پرداخت‌ها به تاخیر بیفتد، اما تا حد امکان سعی شده است به صورت منظم پرداخت شود.

او ادامه داد: در ایام کرونا یکی از مراکزی که به صورت شبانه روزی برای پایداری خدمات ارتباطی مردم فعالیت داشت، مخابرات بود و همه تلاش پرسنل این شرکت در راستای جلوگیری از بروز مشکل و اختلال در بخش‌های مختلف این شرکت انجام شد.

رئیس شرکت مخابرات کشور درباره تقاضای یکی از کارکنان برای بازنشستگی افراد مسن در این شرکت اظهار داشت: با بازنشست شدن نیرو‌ها مشکلی نداریم. در سال ۹۷ می‌توانستیم پاداش بازنشستگی بدهیم، اما فعلا شرکت برای دادن پاداش بازنشستگی ظرفیت ندارد؛ با این وجود سعی می‌شود حقوق بازنشستگان به طور کامل پرداخت شود.

صدری به نیرو‌های جوان شرکتی اطمینان داد تا زمانی که نیرو دچار ناکارآمدی نشده است از تخصص و نیروی او استفاده بهینه خواهد شد.

او از مدیران حوزه مخابرات که در روز‌های قرنطینه برای ماندن مردم در خانه‌ها بسیار کمک کردند و فعالیت تیم مخابرات کشور به صورت یکپارچه و هماهنگ در این عرصه تشکر کرده و هفته جهانی ارتباطات را به همه کسانی که در این حوزه تلاش می‌کنند به ویژه خانواده بزرگ مخابرات تبریک گفت.

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه