سرویس‌های موبایل هواوی معرفی شدند
همراه ما باشید

سرویس‌های موبایل هواوی معرفی شدند

سرویس‌های موبایل هواوی معرفی شدند

آی‌سی‌تی‌نیوز - در پی کشمکش‌های آمریکا و چین بر سر مراودات تجاری، هواوی بیشترین ضرر را کرده است. مهم‌ترین آن هم دسترسی نداشتن به سرویس‌های گوگل بوده که علاوه بر سخت کردن زندگی کاربران، گریبان خود کمپانی محبوب چینی را هم گرفته و عرصه را برای آن تنگ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات به نقل از دیجییاتو، در پی کشمکش‌های آمریکا و چین بر سر مراودات تجاری، هواوی بیشترین ضرر را کرده است. مهم‌ترین آن هم دسترسی نداشتن به سرویس‌های گوگل بوده که علاوه بر سخت کردن زندگی کاربران، گریبان خود کمپانی محبوب چینی را هم گرفته و عرصه را برای آن تنگ کرده است. اما این کمپانی بی‌کار ننشسته و علاوه بر معرفی سیستم‌عامل اختصاصی، سرویس‌های گوگل را هم جایگزین کرده و نتیجه آن سرویس‌های موبایل هواوی بوده که به ایستگاه چهارم خود رسیده است.

هواوی در سر دارد تا وابستگی خود به سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) را به کل از بین ببرد و سرویس‌های خود را جایگزین آن کند. این ویرایش هنوز نهایی نیست ولی چند ویژگی مهم و حیاتی را برای توسعه‌دهندگان و کاربران به همراه دارد. مهم‌ترین آن‌ها سرویس‌های حساب کاربران هواوی، سیستم پرداخت درون برنامه‌ای و سرویس‌های تبلیغاتی و درآمدزایی است.

علاوه بر سرویس‌های معرفی شده، چند سرویس دیگر هم وجود دارد که می‌تواند خبر خوبی برای بسیاری از کاربران باشد. سرویس‌های یادگیری هوشمند، سرویس‌های مدیریت پویای نام‌گذاری و سرویس جدید تشخیص امنیت چند مورد از آن‌هاست. مورد آخر به صورت سیستمی اعمال می‌شود و امنیت اپلیکیشن‌ها را به همراه خواهد داشت. این سرویس حتی کاربر را از URL های آلوده و کاربران جعلی محافظت می‌کند.

تمامی این موارد به این کمپانی کمک خواهند کرد تا جایگاه خود در قامت شرکتی که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهد، تثبیت کند. علاوه بر این هواوی از سرویس پوش خود نیز رونمایی کرده که تاکنون ۳۸ هزار توسعه‌دهنده از آن استفاده می‌کنند و روزانه ۳۰ میلیارد پیام از این طریق اطلاع‌رسانی می‌شود.

چند روز پیش، مدیرعامل این کمپانی به همراه مدیرعامل آنر، در رابطه با تلاش‌های نرم‌افزاری گفته بودند. آن‌ها در سر دارند تا پایان سال ۲۰۲۰ به کل از زیر سایه سرویس‌های گوگل خارج شوند و سرویس‌های خود را برای این منظور در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان ۱۵۰ برنامه برتر در هند قرار دهند. تلاشی که بالغ بر یک میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت.

 

تمامی این تلاش‌ها برای کمپانی چینی بسیار ستودنی است. البته این کمپانی در حال حاضر با تبلیغات گسترده‌ای که برای دیگر محصولات پوشیدنی و سرگرمی خود در اروپا می‌کند، سعی دارد تا همچنان بخشی از بازار را در اختیار داشته باشد. باید دید در نهایت این کمپانی چه‌قدر در این مسیر موفق خواهد شد.

درباره نویسنده

سینا مظفری مشاهده تمام مطالب

ثبت دیدگاه