همراه ما باشید

لوگوی یاهو تغییر کرد

لوگوی یاهو تغییر کرد

لوگوی جدید یاهو را شرکت Pentagram طراحی کرده که سابقه ای طولانی در طراحی لوگو برای دیگر شرکت ها داشته و در کارنامه آن لوگوی بانک آمریکایی Citibank، خطوط هواپیمایی United Airlines، شرکت OMNY، شوی تلویزیونی The Daily Show و همچنین موزه Cooper Hewitt به چشم می خورند.

لوگوی جدید یاهو معمولی است

سران یاهو قصد دارند با تغییر لوگو نوید تغییرات بزرگ را در آینده بدهند. لوگوی جدید از دید عده ای دیزاین ساده و چشم نوازی دارد. ولی عده ای دیگر می گویند طرح جدید هویت لوگوی سال 2013 را ندارد.

دلایل آنها استفاده از حروف کوچک و فونت سن سریف Centra No. 2 است که آنرا بیشتر شبیه لوگوی استارتاپ ها کرده. رنگ پس زمینه نیز همان بنفشی است که اولین بار سال 2003 استفاده شده بود و تغییرات کمی داشته است.

عده ای می گویند لوگوی سال 2013 هویت بیشتری داشت

بزرگ ترین تغییر در لوگوی جدید تغییر علامت تعجب و افزایش زاویه آن است. تندتر شدن زاویه باعث شده تا علامت تعجب کمی با نوشته یاهو ناهماهنگ باشد. نکته جالب اینکه حرف y و علامت تعجب هر دو با زاویه 22.5 درجه طراحی شده اند که به گفته طراح حس هیجان و پویایی را به بیننده القا می کند. یاهو قصد دارد با این تغییر به دنیا نشان بدهد که هنوز نفس می کشد.

اما نکته جالب دیگر شباهت زیاد لوگوی جدید یاهو با لوگوی اسنپ است. اگر دقت کنید زاویه علامت تعجب در هر دو لوگو تقریباً یکسان بوده و تایپ فیس آنها نیز به یکدیگر شبیه است:

فونت لوگوی اسنپ (Futura) شباهت زیادی با فونت لوگوی جدید یاهو (Centra No. 2) دارد

یاهو اوایل سال 2010 برای به دست آوردن محبوبیت از دست رفته «مریسا میر» (Marissa Mayer) را به عنوان مدیرعامل جدید به خدمت گرفت و شرکت هایی همچون تامبلر و فلیکر را خرید. تلاش ها برای نجات یاهو نتیجه بخش نبودند؛ فلیکر و تامبلر از این شرکت جدا شدند و یاهو نیز دیگر نشانی از یک شرکت فناوری بزرگ ندارد.

درباره نویسنده

سینا مظفری مشاهده تمام مطالب

ثبت دیدگاه