همراه ما باشید

آشنایی با هوش مصنوعی پاسخگویی به تماس‌ها

آشنایی با هوش مصنوعی پاسخگویی به تماس‌ها

گوگل دوپلکس، فناوری هوش مصنوعی شرکت گوگل است که به منظور رزرو تلفنی برای کاربران طراحی شده است. قابلیت رزرواسیون گوگل دوپلکس می‌تواند به‌طور گسترده در دسترس باشد، اما این بدان معنا نیست که هوش مصنوعی آماده پاسخگویی هر تماسی است. شرکت گوگل، در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز تأیید کرد که حدود ۲۵ درصد از تماس‌های گوگل اسیستنت در مرکز ارتباط تماس توسط یک انسان پاسخ داده می‌شود و ۱۵ درصد از دیگر تماس‌ها نیز به مداخلات انسانی نیاز دارند. در آزمون‌های انجام‌شده ازسوی این روزنامه‌، این نسبت بیشتر از مقدار یادشده بود. از هر چهار رزرو موفق، سه مورد با مداخله انسان ثبت می‌شد.

دلایل متعددی برای نیاز به مداخلات انسانی وجود دارد. برای مثال، در یک مورد به نظر نمی‌رسد گوگل دوپلکس هنوز قادر به تشخیص نشانه‌های رزرواسیون در دنیای واقعی باشد. بنابراین، قبل از آنکه در هر موقعیت مسئولیتی برعهده داشته باشد، نیاز به آموزش بیشتر تماس‌های واقعی در محیط واقعی دارد. نکته قابل‌توجه این است که دستیار صوتی هوشمند گوگل از رویکردی محتاطانه برای ارتباط با کاربران استفاده می‌کند. این رویکرد به این معنا است که گوگل دوپلکس، باید در محیط کسب‌و‌کار با احترام با کاربران رفتار کند و برخورد مناسبی با آن‌ها داشته باشد. این قابلیت به گوگل دوپلکس کمک می‌کند تا به هوش مصنوعی بهتری تبدیل شود. نگرانی اصلی این است که شرکت گوگل درباره‌ی قابلیت‌های فناوری دوپلکس بیش‌ازحد اغراق کرده باشد. چرا که این تکنولوژی برای انجام هرگونه رزرو طراحی شده است و طبق نتایج به دست آمده مشخص شده است که گوگل دوپلکس هنوز آماده انجام این کار نیست. گوگل دوپلکس نیازمند آموزش و یادگیری بیشتری است. این آموزش‌ها مدتی طول می‌کشد تا هوش مصنوعی بتواند رویای مدیران شرکت گوگل را به واقعیت تبدیل کند

درباره نویسنده

سینا مظفری مشاهده تمام مطالب

ثبت دیدگاه