پذیرش ۸۵ مقاله در همایش بازی‌های رایانه‌ای
همراه ما باشید

پذیرش ۸۵ مقاله در همایش بازی‌های رایانه‌ای

آی‌سی‌تی‌نیوز - دبیر همایش بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛‌ فرصت‌ها و چالش‌ها» گفت: ۸۵ مقاله علمی در ششمین دوره این همایش پذیرفته شد که روزهای ۳۰ بهمن و یکم اسفند امسال به‌صورت برخط و مجازی، ارائه می‌شود.

ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با نگاهی ویژه به پژوهش‌های مرتبط با بازی‌های دیجیتال؛ از کودکی تا سالمندی در روزهای ۳۰ بهمن و یکم اسفند به‌صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، جواد راستی در نشست خبری ششمین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه ای که به‌صورت برخط (آنلاین) و توسط دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: برگزاری این رویداد علمی از سال ۹۴ آغاز شد و ششمین دوره آن در سال جاری به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا به‌صورت مجازی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ مقاله برای این همایش بین المللی ارسال شد، اظهار داشت: داوری این مقاله‌ها با مشارکت ۱۴۰ داور ایرانی و خارجی انجام و از بین آنها ۸۵ مقاله برای ارائه در همایش، انتخاب و پذیرفته شد.

راستی بیشترین تعداد مقاله های پذیرفته شده را در زمینه روان‌شناسی خواند و اضافه کرد: فراوانی سایر مقاله‌ها بیشتر در زمینه هنر، فنی، یادگیری و آموزشی است.

وی با تاکید بر اینکه امسال به‌دلیل مجازی برگزار شدن همایش بین المللی بازی های رایانه‌ای، فرصت خوبی برای مشارکت بیشتر استادان و متخصصان خارجی فراهم شد، خاطرنشان کرد: امسال سخنرانانی از انگلیس، امریکا، دانمارک و فنلاند نیز در همایش مقاله‌های خود را در زمینه‌های مرتبط با بازی های رایانه‌ای از جمله هوش مصنوعی ارائه می‌کنند.

راستی به برگزاری ۲ نشست تخصصی در این رویداد علمی نیز اشاره کرد و گفت: این جلسه‌ها درباره چالش طراحی بازی های رایانه ای برای سالمندان و کودکان با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و همچنین ابزارهای هوش مصنوعی برای توسعه بازی های رایانه ای با مشارکت استادان ایرانی و بین المللی است.

وی به توسعه علوم و رشته های مرتبط با بازی‌های رایانه ای در دانشگاه اصفهان در سال‌های اخیر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته مرکز نوآوری صنایع سرگرمی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد که به بخش های آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی در حوزه سرگرمی، پویانمایی، موسیقی و بازی درمانی می‌پردازد.

راستی با اشاره به راه اندازی دوره مشترک بازی‌های رایانه ای در مقطع کارشناسی ارشد با همکاری یکی از دانشگاه‌های کره جنوبی در سال ۹۷ اظهار داشت: دانشگاه اصفهان در سال های اخیر ارتباط خوبی با دانشگاه های معتبر دیگر کشورها در زمینه رشته‌های مرتبط با بازی‌های رایانه ای برقرار کرد.

دبیر همایش بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛‌ فرصت‌ها و چالش‌ها» با اشاره به حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای از این رویداد، افزود: هدف اصلی از برگزاری و پیگیری همایش بازی های رایانه ای، کاربرد پذیر کردن تحقیقات دانشگاهی در این زمینه و تبدیل آنها به ایده و محصول است.

وی با بیان اینکه در منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان ، ۹ طرح پیشران فناوری با هدف تبدیل شهر صنعتی به شهر سبز تعریف شده است، گفت: یکی از این طرح‌ها، سرگرمی‌های جدی است که به تولید بازی های رایانه ای جدی با کاربردهای مختلف می پردازد.

راستی همچنین اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته به بخش تولید بازی‌های رایانه ای شوک وارد کرد اما اکنون در حال رسیدن به تعادل و بهتر شدن وضعیت است.

همایش بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛‌ فرصت‌ها و چالش‌ها» توسط دانشگاه اصفهان و با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۹۴ همایش «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را با هدف جهت‌دهی به پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای برگزار کرد و با راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی و آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی به تقویت زیرساخت‌های پژوهش، آموزش و کارآفرینی در این حوزه راهبردی و ثروت‌آفرین پرداخت.

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه